جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

حرفه رمان نویس/موراکامی/غبرائی/نیلوفر

قیمت:
125,000 تومان
مشخصات کتاب حرفه رمان نویس/موراکامی/غبرائی/نیلوفر
کشور مبدا
تعداد صفحات
224 صفحه
شابک
9786227720822
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
1402
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
1
این کتاب در یک نگاه

کتاب «حرفه داستان‌نویس» اثری از نویسنده مشهور ژاپنی هاروکی موراکامی است. موراکامی جوایز گوناگونی را از جمله  جایزه جهانی فانتزی ، جایزه بین‌المللی داستان کوتاه فرانک اوکانر، جایزه فرانتس کافکا و جایزه اورشلیم و جوایز دیگری را دریافت کرده‌است. کتاب «حرفه داستان‌نویس» در ایران توسط انتشارات نیلوفر با ترجمه مهدی غبرایی چاپ و منتشر شده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب حرفه رمان نویس/موراکامی/غبرائی/نیلوفر

«حرفه داستان‌نویس» شامل مقالاتی است که مانند آثار دیگر موراکامی جذاب و خواندنی است. کتاب با آن‌که درباره نویسندگی است، اما برای آن‌دسته از خوانندگانی که در این زمینه فعالیتی ندارد، هم خواندنی است. کتاب نگاهی بی‌نظیر به هنر نویسندگی دارد، و به نقش آن در جامعه می‌پردازد. این اثر نگاهی شفاف به ذهن یک نویسنده چیره‌دست است.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشد

 جمله‌ای زیبا در کتاب را می‌خوانیم: «چیزی که می‌خواهم بگویم این است که به تعبیری، در حالی که رمان‌نویس در حال خلق رمان است، هم‌زمان توسط رمان نیز خلق می‌شود.»

 در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «دقیقا خاطرم نیست که از چه زمانی شروع به نوشتن فصل های این کتاب کردم، اما فکر می کنم پنج یا شش سال پیش بود. از مدت ها پیش قصد داشتم درباره ی نوشتن داستان و مسئله تداوم کار داستان‌نویسی چیزهایی بنویسم. به همین دلیل هر بار که در بین کار ها فرصتی دست می داد اندک اندک در این باره مطالبی با موضوع های مختلف می نوشتم.»

در بخشی از کتاب موراکامی درباره خلق شخصیت‌ها در داستان‌هایش می‌نویسد: «بیشتر وقت‌ها، شخصیت‌هایی که در داستان‌های من ظاهر می‌شوند در جریان داستان به طور طبیعی شکل می‌گیرند. به جز چند مورد استثنایی و معدود، هرگز از پیش تصمیم نگرفته‌ام که چگونه شخصیت‌هایی را خلق کنم. آدم هایی که در روند خلف داستان ضاهر می‌شوند ابتدا محور اصلی شخصیتشان شکل می‌گیرد و بعد کم‌کم جزئیات بیشتری به آن اضافه می‌شود درست مثل آهن‌ربایی که براده‌های آهن را به خودش جذب می‌کند و بدین ترتیب پیکره‌ی کامل شخصیت‌ها ساخته می‌شود.»

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب حرفه رمان‌نویس چیست؟

 نیویورک تایمز درباره موراکامی می‌نویسد: «موراکامی مانند یک شعبده‌باز است، که در حین انجام این ترفند توضیح می‌دهد که چه کاری انجام می‌دهد و هنوز هم باعث می‌شود باور کنید که قدرت‌های ماوراء‌طبیعی دارد.»

«کریس راتلج» که یک کشیش مستقل از واشنگتن است می‌نویسد: «یک کتاب لذت بخش در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک نویسنده موفق... موراکامی یک گنج مدرن است.»

گودریدز می‌نویسد: «نویسندگان و خوانندگان مشتاقی که مدت‌هاست به این فکر می‌کردند که رمان‌نویس مرموز ایده‌هایش را از کجا می‌آورد و چه چیزی الهام‌بخش دنیای عجیب و غریب سورئال اوست، مجذوب این کتاب جذاب از این نویسنده پرفروش بین‌المللی خواهند شد. هاروکی موراکامی اکنون نظرات خود را در مورد نقش رمان در جامعه ما با خوانندگان به اشتراک می گذارد. خاستگاه خود او به عنوان یک نویسنده؛ و تفکرات او بر جرقه های خلاقیتی که الهام بخش دیگر نویسندگان، هنرمندان و موسیقی‌دان است.»

«هاگان» از کاربران سایت‌های خارجی می‌نویسد: «یک راهنمای بسیار شخصی برای داستان نویسی ، حاوی لحظات عجیب و غریب و حیرت‌انگیز است. کتاب حرفه داستان ‌نویس، مجموعه ای جذاب از ذهن منحصر به فرد موراکامی است.»

«ایهام» از کاربران سایت‌های داخلی درباره کتاب می‌نویسد: « کتاب خیلی خیلی جالب و خواندنی بود و علاوه بر اون نویسنده سطح قلم بالایی داشت. من یک نویسنده مجازی نویس هستم ، اما این کتاب خیلی به من کمک کرد.»

درباره نویسنده کتاب حرفه داستان‌نویس

«هاروکی موراکامی» ۱۲ ژانویه سال  ۱۹۴۹ درژاپن چشم به جهان گشود. پدر و مادرش ادبیات ژاپن را تدریس می‌کردند. از ازهمان کودکی علاقه‌ای عجیبی به ادبیات، به خصوص ادبیات غربی داشت و جذب آثارنویسندگانی چون، کافکا، وونه گات، فلوبر، دیکنز، برااتیگان، داستایفسکی بود. در دانشگاه رشته هنرهای نمایشی را خوانده است. موراکامی دونده است و علاقه‌اش به این ورزش باعث شد، تا کتابی جالب  به نام «از دو که حرف می‌زنم ازچه حرف می‌‌زنم» که در مورد دویدن را بنویسد.

او در ابتدا یک باشگاه جاز داشت ولی سرانجام از باشگاه دست کشید و مشغول به نوشتن شد. از آثار دیگر او می‌توان به «کافکا در کرانه» و «جنگل نروژی» اشاره کرد. موراکامی نویسنده‌ای پرکار و برجسته است که آثار او در سراسر دنیا به زبان‌های گوناگون چاپ و منتشر شده است.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «حرفه رمان نویس/موراکامی/غبرائی/نیلوفر»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.