جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

خرده عادت ها

قیمت:
195,000 تومان
مشخصات کتاب خرده عادت ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
254 صفحه
شابک
9786007845899
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
138
این کتاب در یک نگاه

کتاب خرده عادت‌ها با عنوان اصلی «Atomic habits» در سال 2018، توسط جیمز کلیر -یکی از برجسته‌ترین متخصصان در زمینه خودشناسی و موفقیت- به رشته تحریر درآمد. کتاب خرده عادت‌ها در ایران با ترجمه زهرا صادقی در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت و به‌دلیل استقبال خوانندگان، بارها توسط انتشارات میلکان به تجدید چاپ رسید.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «خرده عادت ها»

خلاصه کتاب خرده عادت ها

 کتاب خرده عادت‌ها یک راهنمای گام‌به‌گام عملی برای ایجاد و تقویت عادت‌های خوب و شناسایی و ترک کردن عادت‎های بد است. در این کتاب می‌آموزیم که چگونه با شناسایی عادت‌های کوچک و مدیریت آن‌ها، می‌توانیم هر روز بهتر از دیروز باشیم و در مسیر موفقیت گام برداریم. به‌قول جیمز کلیر، نگارنده کتاب، همین عادت‌های کوچک تعیین می‌کند که پنج سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم.

جیمز کلیر معتقد است که اگر در این مسیر شکست می‌خوریم، مشکل از ما نیست؛ فقط سیستم درستی را برای تغییر انتخاب نکرده‌ایم. درصورتی‌که این سیستم را اصلاح نکنیم، نه‌تنها تا سطح اهداف‌مان صعود نمی‌کنیم، بلکه تا سطح سیستم سقوط می‌کنیم. او می‌گوید دلیل شکست ما در دستیابی به اهداف این است که اولاً به دنبال تغییر موارد اشتباه هستیم و دوماً تغییر را به شیوه اشتباه انجام می‌دهیم.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب خرده عادت‌ها چیست؟

علی یکی از خوانندگان نسخه فارسی کتاب در سایت طاقچه نوشته است: «متاسفانه در دنیایی به سر می‌بریم که همه خود را عالم و باتجربه و مهارت در همه چیز قلمداد می‌کنند. غافل از آنکه بیشترمان هنوز چگونه زیستن‌ را هم بلد نیستیم؛ چه برسد به کارهای بزرگ‌تر. کاری که این کتاب می‌کند، همین است: شما را با خود واقعی‌تان آشنا می‌کند؛ کسی که می‌توانید و باید باشید. اگر این کتاب را خریده‌اید به شما تبریک می‌گویم. با این پول هیچ‌چیز بهتری نمی‌توانستید بخرید.»

یکی دیگر از خوانندگان به نام مهدی به نکات منفی کتاب از منظر خودش اشاره کرده است: «کتاب مفاهیم ساده‌ای دارد، ولی نویسنده موضوعات ساده و زودفهم را بیش‌ازحد نیاز بسط می‌دهد. در بخشی از کتاب، داستانی در مورد بنجامین فرانکلین در مورد پیگیری عادات ذکر شده که اشتباهاتی دارد. در کل اگر تصمیم ندارید به توصیه‌های این کتاب عمل کنید، بهتر است هرگز خواندن آن را شروع نکنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

جیمز کلیر در بخشی از کتابش، تاثیر ژن و استعدادهای ژنتیکی را با سایر عوامل درونی و بیرونی مقایسه کرده است: «تفاوت‌های بیولوژیک اهمیت دارند. با این‌ حال بهتر است که بر روی برآورده‌سازی پتانسیل خودتان تمرکز کنید تا این‌که به مقایسه‌ خودتان با دیگران بپردازید. این حقیقت که هر انسان در هر توانمندی به‌خصوص دارای محدودیت‌ها و سقف مشخصی است، دلیل نمی‌شود که برای رسیدن به سقف توانمندی‌ها تلاش نکنید. افراد آن‌‌قدر به این محدودیت‌ها و سقف‌ها می‌نگرند و اسیرشان می‌شوند که به‌‌ندرت تلاش لازم برای نزدیک شدن به آن‌ها را انجام می‌دهند.»

او سعی دارد به ما ثابت کند که تنها با تکیه بر استعدادهای ذاتی و بدون پشتکار، چیزی جز شکست در انتظار ما نخواهد بود: «اگر تلاش نکنید، ژن‌ها به‌‌تنهایی نمی‌توانند شما را به موفقیت برسانند. بله، امکان دارد آن مربی باشگاه دارای ژن‌های بهتری از شما باشد، اما باید به‌ اندازه او تمرین کنید تا بتوانید درباره ژنتیک بهتر یا بدتر اظهار نظر کنید. تا زمانی که به‌‌اندازه آدم‌های مورد ستایش‌تان تلاش نکردید، هیچ‌وقت نمی‌توانید موفقیت‌شان را به شانس و ژنتیک ارتباط دهید.»

به‌عقیده کلیر رمز موفقیت، استمرار است و نباید منتظر تغییرات ناگهانی باشیم: «افراد تغییرات کوچکی ایجاد می‌کنند، نمی‌توانند نتیجه محسوس را ببینند و تصمیم به توقف آن می‌گیرند. با خود فکر می‌کنند که «من این ماه هر روز دویدم، پس چرا هیچ تغییری در بدنم نمی‌ببینم؟» وقتی چنین تفکر غالب شود، خیلی راحت عادت‌های خوب‌تان را کنار می‌گذارید. اما به‌منظور ایجاد تفاوت‌های معنادار، عادات باید به‌اندازه کافی پابرجا بمانند تا «قله پتانسیل پنهان» فتح شود. اگر برای ایجاد یک عادت خوب یا شکستن یک عادت بد، به‌سختی تقلا می‌کنید، بدین معنا نیست که توانایی بهبود را از دست داده‌اید. غالباً به این خاطر است که هنوز «قله پتانسیل پنهان» را فتح نکرده‌اید.»

در بخش دیگری از کتاب می‌خوانیم: «وقتی پرخوری می‌کنید یا فندک می‌زنید یا به جست‌وجو در شبکه‌های اجتماعی می‌پردازید، خواسته واقعی شما چیپس، سیگار یا یک مشت لایک نیست. آنچه واقعا می‌خواهید ایجاد یک حس متفاوت است.» با مطالعه این کتاب قرار است بتوانیم این حس متفاوت را نه از عادت‌های بد و حتی خنثی، که از عادت‌های خوب و تاثیرگذار دریافت کنیم.

کلیر می‌گوید پیشرفت‌های کوچک اگرچه به چشم نمی‌آیند، اما پیشرفت‌های بزرگ مجموعه‌ای از همین قدم‌های کوچک هستند: «به‌آسانی می‌توان اهمیت یک لحظه‌ی تعیین‌کننده را بیش‌ازاندازه برجسته کرد و ارزش ایجاد پیشرفت‌های کوچک در کارهای روزمره را نادیده گرفت. شما اغلب خودتان را متقاعد می‌کنید که دستاوردهای بزرگ به اقدامات بزرگ نیاز دارند. برای کاهش وزن، راه‌اندازی کسب‌وکار، نوشتن کتاب، پیروزی در مسابقه یا دستیابی به هر هدفی، چنان فشاری به خودتان می‌آورید که زمین زیر پای‌تان به لرزه دربیاید و به چنان پیشرفتی برسید که همه از آن حرف بزنند. پیشرفت یک‌درصدی قابل‌توجه نیست و گاهی حتی اصلاً به چشم نمی‌آید، اما می‌تواند بسیار مؤثر باشد؛ به‌خصوص در بلندمدت. تأثیر پیشرفت‌های کوچک در بلندمدت شگفت‌آور است. در حقیقت، می‌توان چنین گفت: اگر در هر روزِ یک سال یک درصد بهتر شوید، در نهایت سی‌وهفت برابر بهتر از قبل خواهید بود. از‌سوی‌دیگر، اگر هر روزِ یک سال را یک درصد بدتر شوید، تقریباً تا صفر نزول کرده‌اید؛ بنابراین پیروزی یا موفقیتی ناچیز به موفقیتی بزرگ منجر می‌شود.»

نوشتن و سخنرانی جیمز کلیر در مورد مدیریت عادت‌ها و انضباط شخصی، از تجربیات دوران کودکی او سرچشمه گرفته است. جیمز در کودکی بر اثر برخورد چوب بیسبال به سرش مدتی قادر به بازی نبود و پس از چند سال تمرین و تلاش و ورزش، توانست سلامتی خود را بازیابد و به زمین بیسبال بازگردد.

درباره نویسنده کتاب خرده عادت ها

جیمز کلیر از سال 2012 وبلاگ‌نویسی را آغاز کرد و در وبلاگ خود مطالبی با موضوع توسعه فردی و موفقیت نوشت. او شهرت جهانگیرش را مدیون کتاب «خرده عادت‌ها» است. این کتاب در سرتاسر جهان مورد استقبال قرار گرفت و بیش از سه میلیون نسخه از آن به صورت قانونی به فروش رسید. او در ادامه فعالیت‌های شخصی، اقدام به برگزاری سخنرانی‌های متعدد نیز کرده است.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «خرده عادت ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.