جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

طلوع زمینی نو کشف هدف زندگی

قیمت:
179,500 تومان
مشخصات کتاب طلوع زمینی نو کشف هدف زندگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
304 صفحه
شابک
9786008593713
سال خلق اثر
1384
سال انتشار
1384
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
8
این کتاب در یک نگاه

«طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» یکی از کتاب‌های پرفروش اکهارت توله (Eckhart Tolle)، نویسنده‌ی مشهور در زمینه‌ی کتاب‌های معنوی است. کتاب «طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» را مریم تقدیسی ترجمه کرده و در نشر جیحون به چاپ رسیده است.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب طلوع زمینی نو کشف هدف زندگی

«طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» یکی از کتاب‌های پرفروش اکهارت توله (Eckhart Tolle)، نویسنده‌ی مشهور در زمینه‌ی کتاب‌های معنوی است. کتاب «طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» را مریم تقدیسی ترجمه کرده و در نشر جیحون به چاپ رسیده است. در علم روانشناسی همه چیز با شناختِ خود آغاز می‌شود. افراد زیادی به دنبال کشف خویشتن هستند تا بتوانند زندگی بهتری را تجربه کرده و چالش‌های گوناگون پیش رویشان را به شکل موثری حل‌وفصل کنند. اکهارت توله در ده فصل متفاوت به مسائل پیرامون خویشتن و ایگو می‌پردازد و به ما نشان می‌دهد وابستگی بیش از حد به ایگو برایمان دردها و رنج‌های فراوانی به همراه دارد. اکهارت توله در پرفروش‌ترین کتابش به نام «نیروی حال» افراد را به شادی و تمرکز بر زمان حال سوق می‌دهد و نظریاتش را در کتاب «طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» گسترش داده و بر اهمیت هویت، برای داشتن یک زندگی مطلوب تاکید می‌ورزد. خوانندگان با مطالعه‌ی این کتاب و با به کارگیری نظریات آن، می‌توانند تاثیر عمیق خودآگاهی را در زندگی خویش مشاهده کنند.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» چیست؟
یکی از خوانندگان این اثر درباره‌ی تاثیر آن بر زندگی‌اش این‌گونه می‌نویسد: «تأثیر مثبت و باورنکردنی این کتاب در زندگی من واقعا شگفت‌انگیز است. من احساس می‌کنم فردی جدید با اطلاعاتی جدید هستم و این موضوع یک گام بزرگ در زندگی من محسوب می‌شود. من هم‌اکنون در حال بازخوانی این کتاب هستم تا مطمئن شوم که همه‌ی نکات مثبتی که این گوهر ارزشمند ارائه می‌دهد را درک کرده‌ام. من نکات برجسته‌ی زیادی را یادداشت کرده‌ام و هر روز با خواندن آن‌ها شادی و آرامش را در خودم احساس می‌کنم.» یکی دیگر از خوانندگان با اشاره به ترجمه‌ی روان آن، نوشته است: «فوق‌العاده بود. پیشنهاد می‌کنم برای یک بار هم که شده، آن را بخوانید. شما با خواندن این کتاب از قدرت جادویی خودآگاهی، اطلاع می‌یابید. از خانم تقدیسی کمال تشکر را دارم زیرا ترجمه‌ی کتاب بسیار عالی و شیوا بود و با مقایسه‌ی با بخش‌هایی از کتاب اصلی متوجه شدم ایشان امانت‌دار بسیار خوبی نیز بوده‌اند و کتاب را دقیق بازگردانی کرده‌اند.» از نظرات دیگری که توجه‌ام را به خود جلب کرد، به مورد زیر اشاره می‌کنم: «از آن دست کتاب‌های زردی که متاسفانه این روزها در بازار کتاب‌های معنوی پر شده است، نبود. این کتاب به من بینش عمیقی عطا کرد و تاثیر و اهمیت خودآگاهی را به من نشان داد.»
جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند
اکهارت توله «طلوع زمینی نو: کشف هدف زندگی» را این‌گونه آغاز می‌کند: «زمین 114 میلیون سال پیش، یک روز صبح درست بعد از طلوع آفتاب: اولین گُلی که تا به حال بر زمین روئیده باز می‌شود تا پرتوِ آفتاب را دریافت کند. پیش از این رخداد حیاتی که طلیعه‌ی تحولی در تکامل زندگی سیاره‌هاست، این سیاره میلیون‌ها سال از گیاه پوشیده شده بود. اولین گُل احتمالا مدت زیادی دوام نیاورد. گل‌ها پدیده‌هایی نادر و منزوی باقی مانده بودند، چون شرایط هنوز برای شکوفایی گسترده‌ی آن‌ها مساعد نبود.» در ادامه در قسمتی از کتاب نویسنده درباره‌ی محدودیت‌های ایگو این‌گونه نوشته است: «هر چه دیدگاهی که از خودتان دارید محدودتر و وابسته‌تر به ایگو باشد، بیشتر بر محدودیت‌های ناشی از ایگو و ناآگاهی دیگران تمرکز و توجه می‌کنید و در مقابلشان واکنش نشان می‌دهید. «تقصیرهای» آن‌ها یا آن‌چه که شما تقصیر فرض می‌کنید در ذهنتان به هویت آن‌ها تبدیل می‌شود. این یعنی شما فقط ایگو را در آن‌ها می‌بینید و به این ترتیب ایگو را در خودتان تقویت می‌کنید. به جای این‌که فراتر از ایگو را ببینید مستقیماً به خود ایگو نگاه می‌کنید. چه کسی ایگو را می‌بیند؟ ایگوی شما.» نویسنده با طرح داستانی زیبا به موضوع پایان‌پذیر بودن همه‌ی خوبی‌ها و بدی‌ها اشاره می‌کند: «در یک داستان عرفانی قدیمی آمده: پادشاهی در سرزمین خاورمیانه زندگی می‌کرد، که دائما بین حالت شادی و افسردگی در نوسان بود. کوچک‌ترین مسئله‌ای می‌توانست موجب خوشحالی و برانگیختن واکنشی شدید در او شود و شادی او به سرعت به ناکامی و ناامیدی تبدیل می‌شد. زمانی فرا رسید که شاه سرانجام از خودش و از زندگی‌اش خسته شد و تصمیم گرفت راهی برای رهایی از این وضعیت پیدا کند. به دنبال مرد خردمندی فرستاد که در قلمرو او زندگی می‌کرد و مشهور بود که به روشنگری رسیده است. وقتی مرد خردمند نزد شاه آمد؛ شاه به او گفت: می‌خواهم مثل تو باشم می‌توانی چیزی به من بدهی که تعادل، آرامش و خرد را به زندگی من بیاورد. هر بهایی که بگویی برای آن می‌پردازم. مرد خردمند گفت: شاید بتوانم کمک کنم ولی بهایش آنقدر زیاد است که کل قلمرو تو هم برای پرداختش کافی نخواهد بود، پس اگر افتخار بدهید آن را به عنوان هدیه تقدیمتان می‌کنم. شاه به او اطمینان داد و مرد خردمند رفت. چند هفته بعد برگشت و جعبه‌ای پر زرق و برق را که با سنگ یشم روی آن کنده‌کاری شده بود به شاه داد. شاه جعبه را باز کرد و حلقه‌ی طلای ساده‌ای در آن دید. روی حلقه چند کلمه حک شده بود؛ نوشته بود: «این نیز بگذرد.» شاه پرسید معنای این کلمات چیست؟ مرد خردمند گفت: این حلقه را همیشه دستت کن. هر اتفاقی که می‌افتد قبل از آن که آن را خوب یا بد بنامی، این حلقه را لمس کن و نوشته روی آن را بخوان. به این ترتیب همیشه در آرامش خواهی بود.» 
درباره نویسنده
اکهارت توله در سال 1948 میلادی در آلمان به دنیا آمد و در نوزده سالگی به انگلیس مهاجرت کرد. توله در سال ۲۰۱۱ از سوی «Watkins Review» به عنوان تأثیر‌گذارترین شخصیت معنوی جهان معرفی شد. «نیروی حال»، «سفر به خویشتن» و «سرزمین جدید» از دیگر آثار این نویسنده هستند. لازم به ذکر است که کتاب «نیروی حال» این نویسنده به چنان موفقیتی دست یافته، که تا سال 2008 به بیش از 33 زبان دنیا ترجمه شده است.

 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «طلوع زمینی نو کشف هدف زندگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.