جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

چنین گفت زرتشت

قیمت:
225,000 تومان
مشخصات کتاب چنین گفت زرتشت
کشور مبدا
تعداد صفحات
384 صفحه
شابک
9789643290153
سال خلق اثر
1883
سال انتشار
1401
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
51
این کتاب در یک نگاه

فیلسوف شهیر آلمانی فردریش نیچه، عقاید فلسفی خود را با نثری شاعرانه و تاثیرگذار از زبان شخصیتی به نام زرتشت - که الهام گرفته از زرتشت پیامبر است - نوشته است.«چنین گفت زرتشت» از بحث برانگیزترین آثار نیچه است. مفاهیم مهم فلسفی چون ابرانسان و بازگشت جاودانه، در بینش و درون‌مایه‌ی «چنین گفت زرتشت» نهفته است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «چنین گفت زرتشت»

80,000 تومان
خلاصه کتاب چنین گفت زرتشت

شخصیت اصلی این رمان فلسفی، پس از سالها گوشه‌نشینی در کوه‌های المپ تصمیم گرفته به میان مردم آمده و اندیشه‌های خویش را با آنها درمیان بگذارد. در ابتدا پس رانده می‌شود و به او می‌خندند، او تصمیم می‌گیرد برای خود حواریونی یافته و اندیشه‌های خود را چون کتابی گرد هم آورد. او که جویای حقیقت راستین است، ژرف اندیشیدی در این حقیقت و زندگی انسانی از زوایای مختلف، وی را به شک وا می‌دارد. این اثر نیچه که آمیخته به مفاهیم عمیق روانشناسانه است، به گفته‌ی بسیارانی کتابی‌ست برای همه‌کس و هیچ‌کس.

درباره ترجمه کتاب چنین گفت زرتشت

  • چنین گفت زرتشت به بسیاری از زبان‌های زندۀ دنیا ترجمه شده است.
  • در ایران بیش از 10 ترجمۀ متنوع از این اثر وجود دارد
  • یکی از بهترین ترجمه‌های مستقیم چنین گفت زرتشت از آلمانی به فارسی، متعلق به «داریوش آشوری» است که توسط نشر «آگه» منتشر شده است.

امتیاز کتاب چنین گفت زرتشت در گودریدز

  • تعداد نظرات: 5150
  • تعداد امتیازدهی: 143733
  • میانگین امتیاز: 4.07

نقل‌قول‌های کوتاه و جذاب از کتاب چنین گفت زرتشت

  • نهایت پختگی یک مرد آن است که به جدیتی برسد که در کودکی هنگام بازی کردن داشته است.
  • صبوری هنر پنهان کردن بی صبری است.
  • تنها این دو تو را از جملۀ رنجها می‌رهاند. اکنون برگزین: مرگ زودهنگام یا عشق طولانی.
  • هرکه از خویش فرمان نبرد بر او فرمان می‌رانند. چنین است سرشت زندگان.
  • براستی، انسان رودی‌ست آلوده، دریا باید بود تا رودی آلوده را پذیرا شد و ناپاکی نپذیرفت.
  • انسان بندی‌ست بسته میانِ حیوان و اَبَر انسان.

نظر خوانندگان درباره کتاب چنین گفت زرتشت چیست؟

فلسفه علاقه‌مندان بسیاری دارد که خارج از فضای آکادمیک و حرفه‌ای به دنبال مطالعه‌ی آن هستند. به گفته‌ی بسیاری از خوانندگان، این کتاب برایشان آغازگر اندیشیدن فلسفی بود. همت نوری در این‌باره نوشته است: ‌

««چنین گفت زرتشتِ» نیچه کتابی است که به گفته‌ی (سوفرن) خواننده را غافلگیر و اغلب دلسرد می‌کند. چراکه جدا از شکل شاعرانه‌ی خاص آن، معلوم نیست که منظور از ماجراهای این شخصیت و ادعای پیامبرگونه‌اش چیست؟ اما آنچه بیشتر از همه خوانندگان را به خود جذب می‌کند، صورت (شاعرانه) بودن کتاب است که هرکس می‌تواند گزیده هایی را از آن انتخاب نماید و این بیشتر برای کسانی مناسب‌ است که نتوانند استفاده‌ی فلسفی روشنی از آن بنمایند! به‌طورکلی همه‌ی مفاهیم بنیادین کتابِ «چنین گفت زرتشت» نیچه، حول محور موضوع مرکزی او یعنی: «اَبَر انسان» گرد آمده‌اند. چهار موضوع اساسی که در تبیین اندیشه‌ی اَبَر انسان مورد توجه هستند عبارت‌اند از : تبدیل سرشت انسان و هستی، توان‌خواهی، بازگشت جاودان و نیهیلیسم. البته هرکدام از این مفاهیم به خودی خود نیازمند بحث و تفسیر و تحلیل‌های فلسفی براساس تفکر فلسفی نیچه است.»

بسیاری از خوانندگان این اثر درباره‌ی ترجمه‌های گوناگون با یکدیگر اختلاف نظر داشته‌اند، یکی از کسانی که چنین گفت زرتشت را مطالعه کرده نوشته است:

«من معتقدم نوشته‌های نیچه را باید چندین‌بار و از مترجم‌های متفاوت و انتشارات گوناگون خواند و با مقایسه و تحلیل، بهترین تحلیل و فهم را به‌دست آورد.»

مواجهه با دیدگاه‌های فلسفی نیازمند اندیشیدن به روش‌های فلسفی‌ست. از همین‌رو مخاطبی در این‌باره نوشته است:

«کتاب «چنین گفت زرتشت» با ادبیات منحصربه‌فرد و خاص خود به‌گونه‌ای مخاطب را جذب می‌کند که گویی تشنه‌ای را برای یافتن آب در مسیری به پیش می‌برد، در نهایت خواننده می‌ماند و اندیشه‌های پیغمبر خیالی نیچه که نمی‌دانی آیا حقیقت را بازگو می‌کند یا خیال را جار می‌زند.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

این اثر نیچه متشکل از گفته‌های بسیار تاثیرگذار و نغز است:

«به‌راستی انسان رودی‌ست آلوده دریا باید بود تا رودی آلوده را پذیرا شد و ناپاکی نپذیرفت. هان! به شما ابرانسان را می‌آموزانم: اوست این دریا. در اوست که خواری بزرگتان فرو تواند نشست.»

زمانی که زرتشت به میان مردم آمده از جانب آنها مورد تمسخر قرار می‌گیرد:

«چون به دروازه شهر رسید گورکنان را دید که چراغى فرا راهش داشتند چون زرتشت را باز شناختند تا مى‌توانستند او را به ریشخند گرفتند و گفتند: اى زرتشت، دل خوش دار. اینکه خود گورکن شده‌اى. چرا که سگى مرده بر دوش دارى. کار شایسته‌اى کردى؛ زیرا دست‌هاى ما پاک‌تر از آن است که به نعش او آلوده گردد. اى زرتشت، گویا مى‌خواهى از شیطان لقمه‌اش را بربایى، نوشت باد! و پیروز باشى! امّا شیطان از تو تردست‌تر است. چه بسا هر دوى شما را برباید و یک لقمه خود سازد و آنگاه سرهاشان درهم کرده و [هاهاها] خندیدند.»

نیچه درباره‌ی فضایل اخلاقی و دوست داشتن نیز عبارات تاثیرگذار و جملاتی ژرف نوشته است:

«دوست می‌دارم آنرا که روانش خویشتن بربادده ‌است و نه اهل سپاس‌خواستن است و نه اهل سپاس‌گزاردن، زیرا که همواره «بخشنده» است و به دور از پاییدن خویشتن.»

دربارۀ نویسنده کتاب چنین گفت زرتشت

نیچه تاثیر عمیقی بر فلسفه‌ی مدرن غربی گذاشته است. او استاد فلسفه بود، زبان لاتین و یونانی می‌دانست، شعر می‌نوشت و آهنگسازی نیز می‌کرد و آثار بسیار مهمی برجای گذاشته است. تاملات او درباب انسان، خرد و ایمان و اخلاقیات آغازگر اندیشه‌های فلسفی مهمی برای فلاسفه‌ی بعدی بود. از نیچه آثاری چون «غروب بت‌ها»، «انسانی بیش از حد انسانی»، «حکمت شادان»، «فراسوی نیک و بد» و... به فارسی ترجمه شده‌اند. نیچه در 25 اوت 1900 در وایمار در گذشت.

نظر نویسنده دربارۀ کتاب چنین گفت زرتشت

نظر فریدریش نیچه راجع به چنین گفت زرتشت این‌چنین است:

«من با چنین گفت زرتشت بزرگترین هدیه‌ای که تاکنون به بشر داده شده را، اهدا کرده‌ام. این کتاب، با صدایی رسا که قرن‌ها را سپری می‌کند، نه تنها بالاترین کتابی است که وجود دارد و واقعاً با هوای ارتفاعاتِ بشری سنجش می‌شود - که واقعیت‌های انسانی در فاصله بسیار زیادی در زیر آن نهفته است – بلکه عمیق‌ترین کتاب نیز است. زاده شده از درونی‌ترین ثروتِ حقیقت؛ چاهی تمام نشدنی که هیچ سطلی به سوی آن فرود نمی‌آید مگر اینکه دوباره پر از طلا و نیکی از آن بالا بیاید.»

نکات جالب دربارۀ کتاب چنین گفت زرتشت

  • بسیاری از طرفداران و چهره‌های کلیدی جنش «نازی»، با برداشت اشتباه و سطحی از آموزه‌های نیچه سعی بر توجیه رفتارهای نژادپرستانه و وحشیانه خود داشتند
  • نه تنها نویسندگان و فیلسوفان، بلکه بسیاری از روانشناسان مشهور پس از نیچه نیز به شدت تحت تاثیر این کتاب بوده‌اند؛ افرادی مانند «زیگموند فروید» و «کارل یونگ».
  • نام این کتاب از نام یکی از پیامبران باستانی ایرانی به نام «زرتشت» وام گرفته شده است و ارتباطی ظریف بین درون‌مایۀ آن و این پیامبر وجود دارد.

اقتباس‌ها از کتاب چنین گفت زرتشت

  • کتاب چنین گفت زرتشت الهام‌بخش بسیاری از آثار ادبی، سینمایی و نمایشی پس از خود بوده است، مانند فیلمی سینمایی به همین‌نام که در سال 2001 ساخته شد.
  • زندگی فریدریش نیچه و داستان نوشتن این بزرگ‌ترین اثر خود، دستمایۀ نوشتن رمان جذاب «وقتی نیچه گریست» از «اروین دی. یالوم» شده است.

خرید کتاب چنین گفت زرتشت

اگر اولین باری است که از بوک‌لند خرید می‌کنید، می‌توانید کتاب چنین گفت زرتشت را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای خواندن کتاب‌ های فلسفی بیشتر، به صفحه خرید کتاب فلسفی سر بزنید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «چنین گفت زرتشت»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.