جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

حکایت دولت و فرزانگی

قیمت:
65,000 تومان
مشخصات کتاب حکایت دولت و فرزانگی
کشور مبدا
تعداد صفحات
112 صفحه
شابک
9789643412388
سال خلق اثر
1990
سال انتشار
1369
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
120
این کتاب در یک نگاه

کتاب «حکایت دولت و فرزانگی» از کتاب‌های پرفروش آمریکاست که تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار نسخه از آن فروش رفته است. این کتاب از "مارک فیشر" توسط گیتی خوشدل به فارسی برگردانده شده و انتشارات قطره این کتاب را چاپ کرده است.

 


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «حکایت دولت و فرزانگی»

خلاصه کتاب حکایت دولت و فرزانگی

آیا کسانی که موفق می‌شوند بیشتر از کسانی که فقط رویای موفقیت را در سر می‌پرورانند، کار می‌کنند؟ آیا آن‌ها باهوش‌تر و خوش‌شانس‌تر هستند؟ و آیا پول شادی می‌آورد؟ این سوالات همیشگی شاید بیش‌تر از همیشه به موقع باشد. در این کتاب یک جوان ناراضی با میلیونر پیر ملاقات می‌کند که اسرار به دست آوردن نه تنها فراوانی مادی، بلکه ثروت واقعی را برای او فاش می‌کند.

مارک فیشر در درس‌های عملی و آماده اجرا، ایده‌ها و اقداماتی را نشان می‌دهد که می‌تواند ذهنیت یک میلیونر را به هر کسی القا کند. این تغییر ذهنی ساده و در عین حال قدرتمند نه¬تنها راه را برای موفقیت مالی بلکه برای رسیدن به موفقیت و رفاه شخصی عمیق نیز هموار می‌کند. 

درباره ترجمه کتاب حکایت دولت و فرزانگی

  • حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر به بیش از 25 زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • حکایت دولت و فرزانگی در ایران نیز بارها توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. گیتی خوشدل در نشر قطره، ارسطو خلیلی فر در نشر بهزاد، سارا حسین زاده در نشر آوای مهدیس، محمدصدیق سپهری نیا در نشر گیوا، علی اکبر قاری نیت در نشر گویش نو، نازنین قره گوزلو در نشر نگاه آشنا و مترجمان دیگر کتاب حکایت دولت و فرزانگی را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز حکایت دولت و فرزانگی در گودریدز

  • تعداد نظرات: 400
  • تعداد امتیازدهی: 3,515
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.66

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب حکایت دولت و فرزانگی

  • نبوغ یعنی به انجام رساندن آنچه از آن لذت می‌برید. این نبوغ راستین زندگی است.
  • رؤیاها و اهداف تو نباید به دیگران صدمه بزند و هیچ‌گاه نباید خیر و صلاح دیگران را از نظر دور نگاه داری.
  • بیشتر مردم می‌ترسند چیزی بخواهند و وقتی عاقبت چیزی می‌خواهند، به اندازی کافی اصرار نمی‌ورزند.
  • بزرگ‌ترین محدودیت‌ها، حدودی است که انسان بر خویشتن تحمیل می‌کند.
  • هر اندیشه‌ای که داشته باشی به شکلی خودش را در زندگی‌ات متجلی می‌سازد.
  • اگر ایمان داشته باشی که کاری را به انجام خواهی رساند، به انجامش خواهی رساند.
  • تصویری که از خودت داری چنان قدرتمند است که ناهشیارانه به تقدیرت بدل می‌شود.
  • دریاب که به راستی کیستی، حقیقت برای ابد آزادت خواهد کرد.
  • ساکن بودن و آرامش داشتن، بزرگ‌ترین نشانه‌های اقتدار هستند.
  • همه اندیشمندان خردمند در طول اعصار گفته‌اند که بزرگ‌ترین محدودیت‌ها، حدودی است که انسان بر خویشتن تحمیل می‌کند؛ و ازاین‌رو، بزرگ‌ترین مانع کامیابی مانعی ذهنی است.
  • حدومرزهای ذهنی‌ات را گسترش بده. تا حدومرزهای زندگی‌ات را گسترش دهی. محدودیت‌هایت را نابود کن تا محدودیت‌های زندگی‌ات را از بین ببری.
  •  بزرگ‌ترین دارایی ما آزادی است و آزادی راستین در عدم وابستگی است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب حکایت دولت و فرزانگی چیست؟

خواننده‌ای دیدگاهش را این‌گونه بیان می‌کند:

به نظر من مارک فیشر راست می‌گوید که میلیونر خودساخته است منتها تنها اشکال این است که او بعد از فروش این کتاب‌ها میلیونر شده است نه قبل از آن!

و خواننده‌ای به تمجید و تعریف از این کتاب پرداخته است:

این کتاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که درباره‌ی موفقیت نوشته شده است. مارک فیشر نویسنده‌ی محشری است.

 خواننده‌ای دیگر نظرش را این‌گونه بیان کرده است:

راستش را بخواهید احساس خوبی نسبت به این کتاب‌های موفقیت ندارم مخصوصا اگر قرار باشند در یک شب ما را پول‌دار کنند! اصولا اگر ثروت‌اندوزی به این راحتی بود بنابراین کشور‌های قاره آفریقا می‌توانستند با این برنامه‌های آقای فیشر خود را از فقر نجات دهند آن هم یک شبه! احتمالا اگر آقای فیشر بپرسید که چرا آن‌ها از فقر نجات پیدا نمی‌کنند خواهد گفت چون کتاب مرا نخوانده‌اند!» و خواننده‌ای دیگر «تغییر» را نکته‌ای کلیدی می‌داند و عنوان کرده است که «مطالعه‌ی این کتاب شروع یک تغییر جدی در زندگی‌ام بود. خوشحالم که آن را خوانده‌ام.

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

کتاب در اهمیتِ تجربه و اندیشه می‌گوید:

این را خوب به خاطر نگاه دار: همه‌ی رویدادهای زندگی‌ات آینه‌ای است که اندیشه‌هایت را باز می‌تاباند. اگر به پذیرش این توهم گسترده که عوامل بیرونی زندگی‌ات را تعیین می‌کنند ادامه بدهی، ذهنت نخواهد توانست این اصل را دریابد. در واقع، هر چیز زندگی، مساله‌ی گرایش است. زندگی دقیقا همان‌گونه است که تصویرش می‌کنی. هر چیز که برایت پیش می‌آید، محصول اندیشه‌های توست. پس اگر می‌خواهی زندگیت را عوض کنی، باید از عوض کردن اندیشه‌هایت آغاز کنی. بی‌تردید این را اندکی کهنه و مبتذل می‌انگاری. بسیاری از افراد «عقل‌گرا» لجوجانه این اصل را رد می‌کنند.» به نظر نویسنده‌ی کتاب، دنیا را ما می‌سازیم و ما می‌توانیم با تغییر افکار خود بر آن مسلط شویم. 

و در جایی دیگر با تاکید بر دنیای ذهنی فرد، می نویسد:

«زندگی، بسته به چهارچوب ذهنی‌ات، می‌تواند بر روی زمین، باغ گل سرخی یا جهنمی باشد. اغلب به گل سرخ بیندیش. هر بار که مشکلی روی می‌نماید، خودت را در دل گل سرخ گم کن. و به خاطر داشته باش که لازم نیست بار مشکلاتت را بر شانه حمل کنی». یکی آشناهایمان نقل می‌کرد که در یک روز بارانی در جایی مهمان شده بود. فرد میزبان در چادر زندگی می‌کرد و آب از زیر چادر و زیرپاهایشان راه خود را باز کرده بود اما آخ نمی‌گفت. پرسیدم که زندگی‌ات چطور است؟ با خوشحالی تمام گفت الحمدالله رب العالمین، هیچ مشکلی ندارم!

و در ادامه می‌خوانیم:

هر کدام از ما، به طریق خودمان و در کار خودمان می‌توانیم نابغه باشیم؛ حتی اگر جامعه ما را نابغه نداند. نبوغ یعنی به انجام رساندن آن‌چه از آن لذت می‌برید. این نبوغ راستین زندگی است!» در هر صورت در این‌که ما در آن‌چه لذت می‌بریم می‌توانیم موفق باشیم، شکی نباید کرد. خیلی‌هایمان فکر می‌کنیم که می‌شود با فشار و زور چیزی را یاد بگیریم و در آن موفق هم باشیم اما این‌گونه نیست. آنجا که اختیار برای انسان نماند، لذت و شادی هم از آنجا گریزان است.

درباره نویسنده کتاب حکایت دولت و فرزانگی

مارک فیشر نویسنده‌ای کانادایی است. وی در وب‌سایت خود از اعتقادش در کودکی به این‌که در دنیای ذهنی خودش زندگی خواهد کرد، می‌گوید. این اعتقاد در نگارش این کتاب جلوه‌ای خاص پیدا کرده است. از کتاب‌های دیگر او می‌توان به «رازهای یک میلیونر»، «گلف‌باز و میلیونر» و «معبد میلیونرها» اشاره کرد.

نظر نویسنده درباره کتاب حکایت دولت و فرزانگی

من در روز جمعه ۱۳ مارس ۱۹۵۳، به‌عنوان دومین فرزند از یک خانواده شش نفره به دنیا آمدم. در میان سه خواهرم، پدر حسابدارم که مرا عاشقانه دوست داشت و مادری مهربان که یک داستان‌گوی ذاتی بود، دوران کودکی نسبتاً بدون حادثه‌ای را در حومه کبک گذراندم. منظورم این است که من کاملاً خوشحال بودم – دوستان خوبی داشتم، ورزش و تفریح می‌کردم و یادم نمی‌آید که هیچ‌وقت جایی پیاده رفته باشم - همیشه همه جا می‌دویدم - یک بی‌قراری ذاتی که از بدو تولد داشتم! در دوازده، چهارده و پانزده‌سالگی، دچار حملات تب روماتیسمی شدم و در بیمارستان بستری شدم. حمله سوم زندگی من را برای همیشه تغییر داد زیرا به یک بیماری قلبی مبتلا شدم که نشان‌دهنده پایان سرگرمی بود: دیگر نه از ورزش سنگین خبری بود و نه از دویدن.

وقتی زمان انتخاب شغل فرا رسید، چون نمره‌هایم خوب بود، می‌توانستم هر رشته‌ای را انتخاب کنم. شروع به خواندن ادبیات و فلسفه کردم؛ اما قبل از گرفتن مدرک ترک تحصیل کردم و از ۲۵ سالگی برای مدت ۶ سال در زمینه نشر کار کردم. در سن 31 سالگی، تصمیم گرفتم همه چیز را رها کنم و یک نویسنده شوم. در طی سی روز کتاب را نوشتم! اما تک‌تک ناشران آن را رد کردند؛ بنابراین من راه سخت موفقیت را در پیش گرفتم: خودم منتشرش کردم. موفقیت متوسطی داشت. بعد سعی کردم یک نماینده پیدا کنم. پس از یک سال با کمی شانس یک نماینده در انگلیس پیدا کردم که به نظرش کتاب من عالی بود ولی با نام من مشکل داشت: مارک آندره پوسان. من اسم مارک فیشر را پیشنهاد دادم. او عاشقش شد و کتاب تا به امروز بیش از دو میلیون نسخه فروخته است!

نکات جالب درباره کتاب حکایت دولت و فرزانگی

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده کتاب حکایت دولت و فرزانگی در مونترال، کانادا زندگی می‌کند و تاکنون کتاب‌های زیادی از جمله مجموعه کتاب‌های «میلیونر» را چاپ کرده است.
  • مارک فیشر داستان خود را از طریق یک پیرمرد خردمند و ثروتمند روایت می‌کند؛ که به یک جوان ناراضی که از دستیابی به رؤیاهای خود ناامید شده است، ‌راهنمایی و مشاوره می‌دهد.
  • این کتاب صرفاً ارائه توصیه‌های مالی نیست؛ بلکه به جنبه‌های فلسفی و روان‌شناختی ثروت و موفقیت نیز می‌پردازد و این موضوع آن را از سایر کتاب‌های ژانر خود متمایز می‌کند.

اگر به دنبال موفقیت مالی، شخصی و رشد فردی هستید، حکایت دولت و فرزانگی یک گزینه عالی برای خواندن است.

افتخارات و جوایز کتاب حکایت دولت و فرزانگی

  • فروش بیش از ۲ میلیون نسخه

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره حکایت دولت و فرزانگی

حکایت دولت و فرزانگی نوشته مارک فیشر با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «چه کتاب ارزشمندی! «حکایت دولت و فرزانگی» به طرز فریبنده‌ای ساده است. بله به استراتژی‌های ضروری اشاره می‌کند که برای بسیاری آشناست: جسارت، شفافیت دید و بهره‌گیری از قدرت بی‌حدوحصر افکار ما؛ اما در این صفحات، ثروتی از جزئیات تاکتیکی، مشاهده زیرکانه و دیدگاه ظریف نیز وجود دارد. ارزش دارد که این کتاب را بار دوم و سوم بخوانید – با دقت و با یک دفترچه یادداشت خالی در دست. کلمات این کتاب طلای واقعی است.» — جان دیوید مان، نویسنده پرفروش ملی The Go-Giver
  • «کتاب «حکایت دولت و فرزانگی» یک کتاب لذت‌بخش برای خواندن و دوباره خواندن است، با بینش‌هایی برای رسیدن به پتانسیل واقعی در زندگی.»— وس رابرتز، نویسنده کتاب Leadership Secrets of Attila the Hun
  • «شگفت‌انگیز... یک کتاب ساده و جذاب که مجموعه‌ای از سؤالات قدرتمند را مطرح می‌کند.» —مجله موفقیت
  • «مملو از توصیه‌های بسیار خاص که درهای موفقیت مالی و همچنین رفاه شخصی را به روی شما باز می‌کند.» — مجله Stepping Up

خرید کتاب حکایت دولت و فرزانگی

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب حکایت دولت و فرزانگی را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر می‌توانید از دسته بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «حکایت دولت و فرزانگی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.