جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ایچی گو ای چی یه/ ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی

قیمت:
150,000 تومان
مشخصات کتاب ایچی گو ای چی یه/ ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی
کشور مبدا
تعداد صفحات
176 صفحه
شابک
9786004055604
سال خلق اثر
1398
سال انتشار
1398
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
11
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ایچی گو ای چی یه ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی» توسط هکتور گارسیا و فرانسس میرالس نوشته شده است. این کتاب در سال 2019 به چاپ رسید و به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. «آزاده مسعودنیا» این کتاب را در ایران ترجمه کرده‌اند.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ایچی گو ای چی یه/ ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی

کتاب «ایچی گو ای چی یه ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی» توسط هکتور گارسیا و فرانسس میرالس نوشته شده است. این کتاب در سال 2019 به چاپ رسید و به اکثر زبان‌های دنیا ترجمه شده است. «آزاده مسعودنیا» این کتاب را در ایران ترجمه کرده‌اند. کتاب «ایچی گو ای چی یه ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی» تفسیری‌ست از یک اصطلاح ژاپنی به نام «ichigo ichie»، به معنای غنیمت شمردن زمان حال و قرارگرفتن در لحظه بی‌زمانی. لحظه ناب حضور در دنیا، حس کردن، لمس کردن و بوییدن چیزها انگار که برای آخرین بار است. یاد گرفتن و تمرین ایچی‌گو ایچی‌یه به شما اجازه می‌دهد در زمان حال زندگی کنید و با دانستن قدر تک‌تک لحظات، از زندگی خود لذت ببرید. آگاهی از ichigo ichie به ما کمک میکند به یاد داشته باشیم که هر روز صبح، هر لحظه که با فرزندان یا عزیزانمان میگذرانیم، بی‌نهایت ارزشمند است و شایسته توجه کامل ماست. ما نمیدانیم چه زمانی زندگی به پایان میرسد. هر روز میتواند آخرین روز ما باشد. ایچی گو ایچی یه دعوت واضحی برای «اکنون یا هرگز» است. هر یک از ما کلیدی در دست داریم که می‌تواند دریچه توجه، هماهنگی با دیگران و عشق به زندگی را باز کند و آن کلید چیزی نیست، جز ichigo ichie.
نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب «ایچی گو ای چی یه» چیست؟
رینی درباره این کتاب می‌گوید: «هرگز چنین مشتاق برای کتاب‌های غیرداستانی نبودهام. حتی شک داشتم که ممکن است مثل همه آن کتابهای اخلاقی کمی خسته‌کننده باشد، اما خیلی خوشحالم که اشتباه من ثابت شد. این کتاب از هر لحاظ به شما کمک خواهد کرد که در روزمره احساس رضایت داشته باشید. به خصوص در این روزها که مردم دائما از همه چیز شکایت دارند. با خواندن این کتاب یاد میگیرید که برای این لحظات نیز ارزش قائل شوید.» دیوید از کاربران سایت Goodreads می‌گوید: «این کتاب زیباست، اگر به اعتقادات جامعه ژاپن علاقهمند باشید، برای شما مناسب است. هر مخاطب ساده اثری از خود به جای میگذارد، وقت بگذارید و برای مردم خوشایند باشید؛ زیرا دیگر هرگز آن لحظه را نخواهید داشت.» «همیشه در زندگی به دنبال راهی بوده‌ام که من را به بیداری همیشگی نزدیک کند. راه‌های مختلفی را امتحان کردم. مدیتیشن، تخلیه افکار و پیاده‌روی همیشه به من کمک کرده‌اند. اما با خواندن این کتاب به این موضوع پی بردم که حتی نوشیدن چای با کسی که دوستش دارم، می‌تواند لحظه‌ای خاص و تکرارنشدنی باشد و من باید عمیقاً در آن لحظه خاص حضور داشته باشم، چون هیچ ‌وقت آن لحظه به همان شکل تکرار نخواهد شد.» این نظر یکی از طرفداران فارسی زبان کتاب ایچی گو ایچی یه بوده که بارها این کتاب را مورد مطالعه قرار داده است.
جملاتی از کتاب « ایچی گو ای چی یه» که شاید انگیزه خواندن باشند
هر لحظه‌ای که در زندگی ما می‌گذرد فقط یک بار اتفاق می‌افتد. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «اگر ذات خارق‌العاده هر لحظه را در نظر بگیریم، درمی‌یابیم که هر رویارویی موقعیتی است که تنها یکبار در زندگی رخ می‌دهد.» و در بخشی دیگر آمده: «هر جمع را مهمانی کنید. منتظر تعطیلات یا تولد نباشید تا چیزهای خارق‌العاده‌ای را تجربه کنید. با ذهنیت مناسب، هر روز می‌تواند یک جشن باشد». در قسمتی از این کتاب، نویسنده می‌گوید: «دانش‏آموزان من پیش از آنکه شروع کنند به مطالعه متون مذهبی و زمزمه مدام آیات مقدس، باید خواندن نامه‏های عاشقانه‏ای را بیاموزند که از جانب برف و باد و باران سویشان روانه گشته است.» در حال زندگی کنید و مدام به فکر آینده و گذشته خود نباشید. زیرا گذشته از دست رفته است و شما از آینده هیچ نمی‌دانید: «ساکن حال باشید. شما نمی‌توانید گذشته را تغییر دهید یا آینده را پیشبینی کنید، اما در اینجا در این لحظه همه احتمالات زنده هستند.» ایجاد تغییر و ساخت فردی جدید از خود از جمله قدرت‌هایی‌ست که در هر انسانی قابل مشاهده است. در جایی از کتاب آمده: «اگر آنچه را که وجود دارد دوست ندارید، چیز دیگری بسازید. انسان‌ها هر بار که لازم است قدرت این را دارند که خودشان را دوباره اختراع کنند. اگر واقعیت شما بیش از حد کسل کننده و قابل پیش بینی است، فرصت ایجاد واقعیت دیگری را دارید.» گاهی تمام دغدغه‌ها و مشکلات را کنار بگذارید و به تماشای زندگی بنشینید. در کتاب «ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی» آمده است: «ذن نشستن را تمرین کنید. این یکی از محبوب‌ترین اشکال مراقبه در ژاپن است. شما فقط می‌توانید بنشینید و زندگی را مشاهده کنید. عمل ساده دور شدن از گردباد عجولانه و عجولانه روزمره درها را به روی سلامتی باز می‌کند.»
درباره نویسنده
هکتور گارسیا و فرانسس میرالس، نویسندگان کتاب ایچی گو ای چی یه هستند. هکتور گارسیا (Héctor García) را بیشتر با کتاب پرفروش «ایکیگای» در ایران می‌شناسیم. او در سال 1981 در اسپانیا متولد شد، مدتی به عنوان مهندس نرم‌افزار در سوئیس مشغول به فعالیت بود و در نهایت علاقه به فرهنگ زاپنی موجب شد تا به ژاپن مهاجرت کند و شهروند این کشور شود. این نویسنده شیفته‌ی فرهنگ ژاپنی است و تجربیات خود از زندگی با این فرهنگ را با زبانی ساده و روان در کتاب‌هایش منعکس می‌کند. علاوه برکتاب «ایچی گو ای چی یه» کتابهای دیگری از این نویسنده منتشر شده است که از برجستهترین آن‌ها میتوان به «یک کیگ در ژاپن» و «ایکیگای» اشاره کرد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ایچی گو ای چی یه/ ارزشمند ساختن هر لحظه زندگی به روش ژاپنی»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.