جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

ذهن حواس جمع

قیمت:
198,000 تومان
مشخصات کتاب ذهن حواس جمع
کشور مبدا
تعداد صفحات
280 صفحه
شابک
9786226650533
سال خلق اثر
2019
سال انتشار
2019
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
33
این کتاب در یک نگاه

کتاب «ذهن حواس‌جمع» از طرف بسیاری از منتقدین مورد تحسین قرار گرفته و برنده جایزه آثار ادبیات برجسته شده است. همچنین، توسط سایت آمازون به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های کسب‌وکار و رهبری سال انتخاب شد. کتاب «ذهن حواس‌جمع» به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های توسعه شخصی سال توسط وب‌سایت آیدیبل نیز شناخته شده است. همچنین گلوب و میل آن را بهترین کتاب تجاری سال ۲۰۱۹ معرفی کرده است. این کتاب با عنوان اصلی اولین بار سال ۲۰۱۹ منتشر شد و در ایران، ابتدای سال 99 توسط انتشارات آموخته و با ترجمه فاطمه علی‌پور تنگسیری در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب ذهن حواس جمع

این کتاب به‌طور خاص و ویژه درباره‌ی تمرکز و توانایی تمرکز کردن است و عواملی را معرفی می‌کند که باعث می‌شوند این تمرکز به‌هم بخورد. سپس، به راه‌حل‌ها و روش‌های عملی می‌پردازد تا توانایی تمرکز کردن را در خود بهبود ببخشیم. بسیاری از ما فکر می‌کنیم تلفن ‌همراه، شبکه‌های اجتماعی و به‌طور کلی فناوری‌های آنلاین دلیل اصلی حواس‌پرتی ذهن است؛ ولی نویسنده در این کتاب پا را فراتر می‌گذارد و به مسائل دیگری می‌پردازد تا به ما نشان بدهد که خیلی از اتفاقاتی که شاید به آنها کمتر توجه کرده‌ایم هم می‌تواند از دلایل عدم تمرکز باشد.

شروع این کتاب اشاره به این موضوع دارد که حواس‌پرتی از درون ما آغاز می‌شود و راهکارهای مقابله با آن را بر می‌شمارد، سپس به محرک‌های بیرونی می‌پردازد و در آخر راه‌های حواس‌جمع بودن را به ما می‌‌آموزد. ذهن حواس‌جمع، کتاب بااهمیتی است که در مورد انسان، رابطه‌ها و کارها صحبت می‌کند و راه‌حل‌های بسیاری درباره تمرکز کردن، کنترل کردن ذهن، برنامه‌ریزی صحیح و... در اختیار خوانندگانش قرار می‌دهد.

این کتاب شامل منابع تکمیلی هم است که باید قبل از خواندن کتاب آن‌ها را هم داشته باشید. این منابع شامل دفتر تمرین، نمونه برنامه‌ی زمانی، کارت حواس‌جمعی و جدول پیگیری حواس‌پرتی هستند.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب ذهن حواس‌جمع چیست؟

نظر حسین راجع به مطالعه‌ی کتاب ذهن حواس‌جمع این‌گونه است: «کتاب بسیار خوبی بود، من قبلاً کتاب‌های دیگری در رابطه با حواس‌جمعی خوانده بودم و کمکم کرد که بیشتر حواس‌جمع باشم، ولی این کتاب دیدی عمیق‌تری نسبت به این موضوع به من داد که توانستم آن را در بالا بردن توانایی تمرکزم به‌کار بگیرم. نکته مثبت دیگر این کتاب داشتن فایل‌هایی تکمیلی جهت تمرین و به‌کارگیری آموخته‌های کتاب است که ترجمه و تهیه این فایل‌ها توسط انتشارات نیز به‌خوبی انجام شده است.»

ادینسون از برزیل در مورد این کتاب می‌گوید: «این کتاب برای آسان‌خواندن نوشته شده است. فصل‌ها کوتاه، پیام‌ها روشن و زبان ساده است و پیام اصلی این است: بفهمید چه کاری می‌خواهید انجام دهید، آن را برنامه‌ریزی کنید و حواس‌تان را پرت نکنید. آنچه می‌خواهید انجام دهید می‌تواند شامل کارهای مهم مانند مصرف دارو، کارهای ضروری مانند نوشتن گزارش یا کارهای سرگرم‌کننده مانند تماشای فیلم باشد. اما هنگامی که آن کار را انجام می‌دهید، از افکار یا عوامل دیگر منحرف نشوید»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

از معروف‌ترین قسمت‌های این کتاب که در شبکه‌های مجازی خیلی به چشم می‌خورد پاراگراف زیر است: «حواس‌پرتی‌ها مانند اسب سرکشی هستند که زندگی ما را با خود به هر سو که بخواهند می‌کشند. اما آیا این حواس‌پرتی‌ها از درون ما نشائت می‌گیرند یا محیط اطراف‌مان؟ چطور می‌توانیم زمان‌مان را برای کارهای مختلف اولویت‌بندی کنیم و تمرکز بیشتری داشته باشیم؟ راهکارهای این کتاب به شما کمک‌ می‌کنند تا افسار این اسب‌های سرکش را به دست گرفته و رام‌شان کنید.»

قسمتی از این کتاب که در پاگراف زیر آمده است، به متهم‌های اصلی حواس‌پرتی می‌پردازد: «امروزه عوامل حواس‌پرتی متفاوت‌اند. مقدار اطلاعات در دسترس، سرعت بالای انتشارشان و سهولت دسترسی به محتواهای جدید روی دستگاه‌های الکترونیکی سه متهم اصلی حواس‌پرتی‌اند. این روزها حواس‌پرتی آسان‌تر از همیشه است. هزینه‌ی این حواس‌پرتی چیست؟ در سال 1917، هربرت ای.سایمون، روان‌شناس، گفت: داشتن گنجینه‌ای از اطلاعات به معنای کمبود چیزی دیگر، یعنی فقر توجه، است. محققان معتقدند توجه و تمرکز، مواد خامِ خلاقیت و شکوفایی انسان‌اند. در عصری که ماشینی‌شدن رو به افزایش است، پرطرفدارترین مشاغل آنهایی‌اند که به خلاقیت در حل مسئله، راه‌حل‌های بدیع و نوعی ابتکار انسانی نیاز دارند که از تمرکز عمیق روی وظیفه‌ی محوله به دست می‌آید.»

کتاب ذهن حواس جمع در مورد افراد مشهوری که برای تمرکزشان احترام ویژه‌‌ای قائلند، این‌گونه توضیح می‌دهد: «کارگردان مشهور، کوئنتین تارانتینو، برای نوشتن فیلم‌نامه‌هایش هرگز از رایانه استفاده نمی‌کند، ترجیح می‌دهد توی دفترچه بنویسد. نویسنده و برنده‌ی جایزه‌ی پولیتزر، جومپا لاهیری، کتاب‌هایش را با خودکار روی کاغذ می‌نویسد و سپس با رایانه‌ای بی‌اینترنت تایپش می‌کند.

این حرفه‌ای‌های خلاق می‌دانند تمرکز نه‌تنها به دور نگه‌داشتن حواس‌پرتی بلکه به حضور ذهن همیشگی خودشان نیز نیاز دارد. پس از اینکه یاد گرفتیم محرک‌های درونی را مهار کنیم، برای حواس‌جمعی زمان بگذاریم و افسار محرک‌های بیرونی را به دست بگیریم، آخرین قدم برای حواس‌جمع بودن این است که اجازه ندهیم پای‌مان را به سمت حواس‌پرتی بلغزد. برای انجام این کار باید روش قدرتمندی به نام «پیش تعهد» را یاد بگیریم که به معنای حذف گزینه‌ای در آینده برای غلبه بر هوس‌مان است. در واقع پیش تعهد، راهکاری قدیمی‌ست و محققان هنوز سرگرم مطالعه روی علت اثربخشی زیاد آن هستند. شاید اسطوره‌ای‌ترین پیش‌ تعهد تاریخ در حکایت باستانی ادیسه باشد.»

درباره نویسنده کتاب ذهن حواس جمع

نیر ایال نویسنده، مدرس و کارآفرین آمریکایی علاوه بر کتاب «ذهن حواس‌جمع»، دو کتاب دیگر با نام‌های انحراف‌پذیر و قلاب را هم نوشته است که کتاب قلاب یکی از معروف‌ترین آثارش است و در سال 2014 منتشر شد و در آن، به یکی از مدل‌های موفق کسب‌وکار و ایجاد وفاداری در مشتری اشاره دارد.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «ذهن حواس جمع»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.