جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

یدک

قیمت:
279,000 تومان
مشخصات کتاب یدک
ناشر
کشور مبدا
تعداد صفحات
528 صفحه
شابک
9786225914353
سال خلق اثر
2023
سال انتشار
2023
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
3
این کتاب در یک نگاه
«یدک» نام کتابی از سوی شاهزادۀ بریتانیا «پرنس هری» است که در سال 2023، برای نخستین‌بار منتشر شده است. علی‌رغم زمان کمی که از انتشار کتاب «یدک» می‌گذرد، استقبال بی‌نظیری از آن در سراسر دنیا صورت گرفته و در ایران نیز به سرعت به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های خاطره‌نویسی تبدیل شده است.
بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «یدک»

خلاصه کتاب یدک

«یدک» کتابی است حاصل خاطرات، خواسته‌ها، آرزوها و حسرت‌های نویسنده‌اش. پرنس هری در این کتاب سعی داشته است تا با بازگو کردن زندگی خود در قالب خانوادۀ سلطنتی بریتانیا، چشم مردم در سراسر دنیا را با واقعیت‌های این زندگی آشنا کند. او در کتاب یدک خاطرات بسیاری را از زندگی در کنار بردار و مادر مرحوم خود، پرنس ویلیام و پرنسس دایانا، روایت می‌کند که موجب نمایان شدن بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی این دو فرد نیز می‌شود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این کتاب زبان صریح پرنس هری در توصیف زندگی‌اش و پرده‌برداری از بسیاری از نکات زندگی سلطنتی است؛ که تاکنون سابقه‌ای از انتشار و بازگویی آن‌ها در هیچ دوره‌ای در تاریخ چاپ وجود نداشته است. پرنس هری این کتاب را برای رهایی هرچه بیشتر از قید و بندهای زندگی سلطنتی و توجه بسیار زیاد و اذیت‌کننده رسانه‌ها و مردم دنیا بر زندگی‌اش نوشته است؛ اما نتیجۀ آن، شکستن بسیاری از رکوردهای فروش کتاب در سال اخیر بوده است!

درباره ترجمه کتاب یدک

  • یدک نوشته پرنس هری به بیش از پانزده زبان زنده دنیا ترجمه شده است.
  • یدک در ایران توسط مترجمان مختلف به زبان فارسی برگردانده شده است. صدرا صمدی دزفولی در نشر مون، فاطمه رحیمی در نشر نسل نواندیش، مهراب حسنوند در نشر اسپینا و مترجمان دیگر کتاب یدک را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند.

امتیاز یدک در گودریدز

  • تعداد نظرات: 33,442
  • تعداد امتیازدهی: 282,400
  • میانگین امتیاز (از 5): 3.89

نقل قول های کوتاه و جذاب از کتاب یدک

  • هر آنچه از دستت برمی‌آید با تمام توان خویش انجام بده.
  • درگیر تمام تردیدها و ترس‌های کهن بشری بودم و تمام سؤالات اساسی دوران بزرگ‌سالی را از خودم می‌پرسیدم. کی هستم؟ به کجا می‌روم؟
  • من از عادی بودن لذت می‌بردم، در آن غوطه‌ور می‌شدم و به این فکر می‌کردم که چقدر برای پیدا کردن این احساس سفر کرده‌ام.
  • بیشتر وقت‌ها تنها بودم. آدم‌ها را دوست داشتم، ذاتاً اجتماعی بودم، اما کلاً دوست نداشتم کسی زیاد به من نزدیک شود. به فضا نیاز داشتم.
  • این ارثیه برای من یادآور دیگری از غیبت او بود، نشانه دیگری از خلائی که او به جا گذاشته بود، خلائی که پوند و یورو هرگز نمی‌توانستند آن را پُر کنند.
  • چهره‌های زیادی مثل تسمه‌نقاله سینما از نظرم گذشته بودند و تنها تعداد انگشت‌شماری از این چهره‌ها باعث شده بودند که بخواهم دوباره نگاه کنم؛ اما این زن، تسمه‌نقاله را متوقف کرده بود. در واقع تسمه‌نقاله را پاره کرده بود.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره کتاب یدک چیست؟

یکی از نظرات خوانندگان کتاب یدک در سایت «طاقچه» این چنین است:

این کتاب، کتابی است که باید با توجه فراوان به زندگی نویسنده و درک مشکلاتی که داشته است و همدلی با او خوانده شود. اگر انسان قضاوت‌گری هستید یا اینکه از اطلاعاتی که از قبل از نویسنده دارید، می‌خواهید او را نقد کنید یا نسبت به او پیش‌داوری کنید، پیشنهاد من این است که بهتر است آن را نخوانید! کتاب یدک یک اثر بسیار روان و عالی است و من شخصا از خواندن آن لذت بردم.

در سایت معتبر «گودریدز» نیز چنین نظری راجع‌به کتاب یدک ثبت شده است:

من این کتاب را خواندم و بعد خواندن آن، کاملا درک می‌کنم که هری از زندگی زیر ذره‌بین خسته شده و قصد داشته است یک زندگی آرام و بی‌حاشیه داشته باشد. اما نوشتن این کتاب، ساختن مستند، مصاحبه با افراد سرشناسی مانند «اپرا» و .... هیچکدام یک زندگی بی‌حاشیه و آرام را برای او ارمغان نخواهند آورد!

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن باشند

یکی از زیباترین بخش‌های کتاب «یدک» در باب تفسیر و تعریف نماد مرغ مگس‌خوار است:

او گفت که در بعضی فرهنگ‌ها مرغ مگس‌خوار را ارواح درگذشتگانی می‌دانند که به ملاقات ما می‌آیند. همین‌طور که این یکی آمده بود. آزتک ها معتقد بودند که آن‌ها جنگجویانی تناسخ‌یافته هستند. کاشفان اسپانیایی آن‌ها را «پرندگان رستاخیز» می‌نامیدند. شما این‌طور نمی‌گویید؟ من کمی مطالعه کردم و فهمیدم که مرغ مگس‌خوار نه‌تنها ملاقات‌کننده، بلکه مسافر هم هست. سبک‌ترین پرندهٔ روی زمین و سریع‌ترین آن‌ها که مسافت‌های بسیار زیادی را طی می‌کند؛ از خانه‌های زمستانی مکزیک تا صخره‌های لانه‌سازی در آلاسکا. هروقت یک مرغ مگس‌خوار را می‌بینید، در واقع یک مسافر کوچک و درخشان را دیده‌اید.

درباره نویسندۀ کتاب یدک

شاهزاده «هری»، با لقب «دوک ساسکس»، یکی از اعضای خانواده سلطنتی انگلستان و فرزند پادشاه تازه به تخت نشستۀ بریتانیا، «چارلز سوم» است. شاهزاده هری یکی از افراد تاثیرگذار در صنعت‌های مختلف، مانند صنعت بازی و سرگرمی است و پس از ازدواج خود با «مگان مارکل» و اعلام «خروج از خانوادۀ سلطنتی» توسط این زوج، حواشی بسیاری پیرامون آن‌ها ایجاد شد. شاهزاده هری تاکنون تنها کتاب «یدک» را به نگارش درآورده است و این کتاب، در ایران با ترجمه‌های مختلف چاپ شده است.

نظر نویسنده درباره کتاب یدک

من این زندگینامه را نه به‌عنوان شاهزاده‌ای که متولد شدم بلکه به‌عنوان مردی که به آن تبدیل ‌شده‌ام، می‌نویسم. در طول سال‌ها، من نقش‌های زیاد و مسئولیت‌های مختلفی را برعهده‌ گرفته‌ام و امیدوارم که در گفتن داستانم - پستی‌وبلندی‌ها، اشتباهات، درس‌هایی که آموخته‌ام - بتوانم نشان دهم که مهم نیست از کجا آمده‌ایم، ما بیش از آنچه تصور می‌کنیم با هم وجه اشتراک داریم.

نکات جالب درباره کتاب یدک

در اینجا برخی از نکات جالب در مورد این کتاب آورده شده است:

  • نویسنده برای مدت طولانی فکر می‌کرد که مادرش پرنسس دایانا به‌سادگی ناپدید شده است. 
  • هری برای درمان استرس پس از سانحه خود (PTSD) پس از جنگ از داروهای روان‌گردان استفاده کرد.
  • سایه نویس هری، رمان‌نویس و روزنامه‌نگار برنده جایزه پولیتزر جی آر مورینگر بود.
  • پرنس هری بخش اعظمی از درآمد ناشی از فروش کتاب را به خیریه بخشیده است.

اگر به زندگینامه و روایت پشت پرده خانواده سلطنتی انگلستان علاقه دارید، یدک یک گزینه عالی برای خواندن است.

اقتباس ها از کتاب یدک

آیا "یدک" به صورت یک فیلم یا سریال ساخته می‌شود؟ شاهزاده هری و همسرش مگان مارکل ظاهراً «امیدوارند» بتوانند حقوق فیلم کتاب خاطرات محبوب دوک ساسکس «Spare» را بفروشند. نتفلیکس به‌عنوان یکی از رقبای اصلی حقوق در نظر گرفته می‌شود، زیرا هری و مارکل، بازیگر سابق، در سال 2020 قراردادی چندساله با این غول رسانه‌ای امضا کردند که ارزش آن 100 میلیون دلار تخمین زده می‌شود؛ اما منبعی آشنا با این زوج سلطنتی به نیویورک پست گفته که هنوز قصد ندارند یدک را به فیلم تبدیل کنند.

افتخارات و جوایز کتاب یدک

  • رتبه 1 در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز
  • پرفروش‌ترین کتاب غیرداستانی تمام دوران – فروش خیره‌کننده 1.43 میلیون نسخه در بریتانیا، ایالات‌متحده و کانادا در اولین روز انتشار.

نقد رسانه ها، افراد مشهور، و منتقدین درباره یدک

یدک نوشته پرنس هری با استقبال بسیار خوبی از سوی رسانه ها و افراد مواجه شده است. در زیر نقدهایی کلی از رسانه ها و نظرات افراد مشهور درباره این کتاب آورده شده است:

  • «زندگینامه‌ای جذاب و هنرمندانه... یک موفقیت تجاری بزرگ» — نیویورکر
  • «بی‌پروا، درون‌نگر و به‌خوبی نوشته شده»— تایم
  • «حکایتی پرسوزوگداز از زندگی در قفسی طلایی» —آتلانتیک
  • «روایتی دردناک و گاه خودخواهانه از زندگی در داخل و خارج از سلطنت بریتانیا» — Kirkus Reviews
  • «...روایتی واضح و جذاب خواندن آن به کسانی که کنجکاو هستند بدانند که در پشت‌صحنه یک خانواده سلطنتی چه اتفاقاتی می‌افتد بسیار توصیه می‌شود.» — لوسی هکمن
  • «رقابت برادرانه، غفلت پدرانه و سنگینی طاقت‌فرسای افکار عمومی، این خاطرات پر درد، جستجوگر و گاه کینه‌توزانه روح شاهزاده هری را آزار می‌دهد... این افشاگری خانواده سلطنتی چیزی را ارائه می‌کند که وعده داده است.» — Publishers Weekly
  • «این کتاب نه‌تنها به دلیل جزئیات تیتر سازش، بلکه به دلیل روایت نیرومند، لحن و طنز گاه غافلگیرکننده‌اش ارزش خواندن دارد. مهم‌تر از همه، این کتاب به دلیل اهمیت تاریخی بالقوه‌اش ارزش خواندن دارد.» — ربکا مید، نیویورکر
  • «مرتب و روان نوشته شده... تمرکز کتاب در درجه اول بر رابطه بین هری و مادرش دیانا است که هری پس از دست دادن او هنوز بهبود نیافته است.» — آنیتا سینگ، تلگراف
  • «دوک ساسکس در این کتاب صریح و بی‌پرده، با مهارت و تسلط به اوج خود می‌رسد.» — لوسیا پاویا، ایندیپندنت
  • «به‌احتمال‌زیاد...بهترین کتاب سلطنتی نسل اخیر که بینش عمیقی از این خاندان ارائه می‌دهد.»— هنری منس، فایننشال تایمز
  • لحظاتی وجود دارد که قلب شما می‌شکند، زمانی که او در مورد نیاز شدید خود به محبت و پذیرش صحبت می‌کند؛ اما از سوی دیگر، افکار ناپخته، لاف زدن‌های نابالغ و توضیحات تندوتیزی وجود دارد که طرفدار هری ماندن را کمی سخت می‌کند.— کیتی اسپنسر، اسکای نیوز
  • «یک جلسه درمانی 400 صفحه‌ای برای هری عارف که در زندگی راحت اما ناراضی گرفتار شده بود و به دنبال راهی برای فرار می‌گشت.» — جیمز ماریوت، تایمز
  • «عجیب‌ترین کتابی که تاکنون توسط یک عضو خانواده سلطنتی نوشته شده است... ترکیبی از اعتراف، شکوائیه و نامه‌ای عاشقانه به همسرش... به طرز خلع سلاح کننده‌ای صریح و صمیمانه – نشان‌دهنده عجیب‌وغریب بودن محض زندگی اغلب منزوی [هری]... پر از جزئیات کوچک است که به ما نشان می‌دهد چقدر کم در مورد زندگی شاهزاده هری می‌دانستیم.»— شان کوگلن، خبرنگار سلطنتی بی‌بی‌سی

خرید کتاب یدک

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب یدک را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

اگر به ادبیات داستانی علاقه‌مندید،‌ به صفحه خرید رمان هم سری بزنید. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «یدک»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.