جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

باشگاه پنج صبحی ها

قیمت:
230,000 تومان
مشخصات کتاب باشگاه پنج صبحی ها
کشور مبدا
تعداد صفحات
352 صفحه
شابک
9786226652179
سال خلق اثر
2018
سال انتشار
2018
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
942
این کتاب در یک نگاه

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها با نام اصلی The 5 am Club اثر رابین شارما است و از آثار پرفروش حوزه‌ی رشد و توسعه‌ی فردی محسوب می‌شود. اثربخشی کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها به حدی است که باعث شده این کتاب به یکی از شناخته‌شده‌ترین کتاب‌ها در حوزه‌ی مدیریت زندگی شخصی تبدیل شود. این اثر تا کنون به بیش از 70 زبان ترجمه شده است.


بیشتر بخوانید

دیگر ناشران کتاب «باشگاه پنج صبحی ها»

خلاصه کتاب باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی‌ ها روایت داستان سه شخصیت است؛ یک آقای هنرمند، یک خانم کارآفرین و یک فرد میلیاردر. هنرمند و کارآفرین هر دو غرق در مشکلات فراوانی هستند؛ هنرمند درمانده و در جستجوی خلاقیت و کارآفرین افسرده و دل‌سرد است. این افراد در یک سمینار بهینه‌سازی فردی با یکدیگر آشنا می‌شوند.

سر صحبت میان این سه نفر باز می‌شود و میلیاردر با دیدن وضعیت آن دو تصمیم می‌گیرد تا رمز موفقیتش را بگوید و به آن‌ها کمک کند تا زندگی شخصی و کسب و کار خود را ارتقاء بخشند. رابین شارما در قالب این داستان مطالب و نکات مهمی را به مخاطب یادآوری می‌کند. همانطور که از نام اثر پیداست، او بر اهمیت پنج صبح بیدار شدن تاکید می‌کند. به عقیده‌ی نویسنده با داشتن برنامه‌ی منظم و استفاده‌ی درست از زمان می‌توانیم در کار، زندگی شخصی و روابط خود موّفق‌تر عمل کنیم.

این کتاب با آموزه‌هایی همراه است که به ما کمک می‌کنند با تغییر در برنامه‌ی صبحگاهی میزان بهره‌وری خود را افزایش دهیم. در نهایت این که باشگاه پنج صبحی‌ها شاهکاری ویژه است که مخاطب با خواندن آن با اهمیت سحرخیزی آشنا می‌شود و می‌فهمد بیدار شدن در ساعات اولیه‌ی روز تا چه حد می‌تواند زندگی او را تغییر دهد. همچنین این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های سال 1401 آمده است.

نظر خوانندگان در سراسر دنیا درباره‌ کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها چیست؟

کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها تا کنون توانسته نظر بسیاری از متخصّصان را به خود جلب کند. تا حدی که بسیاری از اساتید رشد و توسعه‌ی فردی بر این باورند این کتاب می‌تواند به عنوان یکی از کتاب‌های مرجع در دانشگاه‌ها به دانشجویان تدریس شود. نانسی از کانادا نظر خود را درباره‌ی کتاب اینطور بیان کرده است: «من در طول زندگی همیشه فکر می‌کردم صبح‌ زود نوعی قدرت جادویی داره؛ گرچه تا به حال به صورت مداوم نتونستم هر روز صبح زود بیدار بشم اما هر بار که این کار رو کردم فواید زیادی رو تجربه کردم. به همین دلیل بی‌صبرانه منتظر انتشار این کتاب بودم. نمی‌تونم بگم کاملاً از کتاب راضی هستم یا این که این اثر تماماً ناامیدم کرد؛ اما به جرات می‌تونم بگم بهره‌ی زیادی در اصول و پیشنهادات ارائه‌شده توسط آقای شارما وجود داره. خوندن این کتاب ارزشش رو داره و می‌تونه زندگی شما رو تغییر بده. محتوای این کتاب به راحتی قابل اجراست و در صورت استفاده می‌تونه مفید واقع بشه».

به نظر می‌رسد روایت داستان‌گونه‌ی کتاب برای بعضی از خوانندگان مفید واقع شده در حالی که مورد پسند برخی دیگر قرار نگرفته است. پوریا نصر نظر خود را اینطور بیان کرده: «باشگاه پنج صبحی‌ها از اون دست کتاب‌هاست که قصد داره مطالب خود رو در قالب داستان بیان کنه؛ من این سبک نوشتن رو نمی‌پسندم. برای همین فقط تونستم نصف کتاب رو بخونم. گرچه ممکنه افراد دیگه این شیوه رو بپسندند که خب قابل احترامه».

در مقابل، محبوبه محمودی از طرفداران نگارش کتاب در قالب داستان است: «چون کتاب حالت داستانی داره خوندش راحته. علاوه بر این، وقتی می‌دیدم شخصیت‌های داستان با انجام کارهای گفته شده به موفقیت رسیدند، این موضوع نوعی آرامش خاطر برام به ارمغان می‌آورد؛ انگار خیالم راحت می‌شد کارهایی که در کتاب آموزش داده می‌شه قابل انجام دادنه و نتیجه هم داره».

جملاتی از کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها که شاید انگیزه‌ خواندن باشند

«پنج صبحی‌ها، فعالیت‌های کاری که در طول روز انجام می‌دهند، اخبار متنوعی که در طول روز می‌شنوند و مطالب گوناگونی که در شبکه‌های اجتماعی می‌خوانند را (در ساعات پایانی روزشان) بهتر از سایر افراد هضم می‌کنند و مغزشان برای تخلیه‌ این موارد عکس‌العمل مناسب‌تری نشان می‌دهد. ساعت 5 صبح، زمان بسیار مناسبی برای به جریان انداختن خون در مغز است. این مورد می‌تواند نتیجه‌ای شگفت‌انگیز را برای مغز شما به ارمغان بیاورد تا از استرس‌ها و نگرانی‌هایی که ممکن است در طول روز با آن‌ها مواجه شوید، در امان بمانید و خللی در عملکرد روزانه‌ شما ایجاد نشود».

ذهن ما هر روز در معرض حجم عظیمی از مطالب، اخبار و اطلاعات گوناگون قرار می‌گیرد. علاوه بر آن در دنیای امروز با چالش‌ها و استر‌س‌های مختلفی مواجه هستیم. به عقیده‌ی نویسنده، به دست گرفتن کنترل صبح، باعث می‌شود بر بخش‌های بیشتری از زندگی خود تسلط داشته باشیم. «شیمی مغز ما در اوایل صبح متفاوت عمل می‌کند. بخش پیشانی مغز ما که مسئولیت نگرانی یا تجزیه و تحلیل مسائل را بر عهده دارد، در ابتدای صبح موقتاً غیر فعال است. در این بازه زمانی، دوپامین و سروتونین به مقدار زیادی در بدن ترشح می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود که سرشار از انرژی و آرامش شویم. این بهترین راه برای شروع یک روز خارق‌العاده است».

با سحرخیزی می‌توانیم تمرکز خود را بالا ببریم و به آرامش ذهنی بیشتری دست پیدا کنیم. البته نویسنده به نکته‌ی مهمی اشاره می‌کند و آن این است که دست‌یابی به آرامش ذهنی کافی نیست و ما نباید از جسم خود غافل شویم. بدن و روان هر دو بر هم تاثیر متقابل دارند؛ بنابراین با تمرکز بر یکی و رها کردن دیگری هرگز به نتیجه‌ی دلخواه خود نخواهیم رسید.‌ او در بخشی از کتاب خود درباره‌ی اهمیت رسیدگی به سلامت جسمانی چنین می‌گوید: «نسبت به سلامت جسمتان هوشیار باشید. اگر می‌خواهید گوی سبقت را از دیگران بربایید، باید عمرتان به درازا بکشد. قاعدتاً یک آب مرده هیچ گاه نمی‌تواند به حاکم بی‌چون و چرای یک صنعت تبدیل شود. تعهد شما به سلامتی و تندرستی به این معنا است که می‌توانید سال‌های بیشتری در یک وضعیت مطلوب کار کنید و یک میراث بزرگ از خود به جای بگذارید.»

درباره نویسنده کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها

رابین شارما، نویسنده و سخنران انگیزشی اهل کانادا است که تا 25 سالگی وکیل دادگستری بود؛ سپس شغل خود را تغییر داد و به نویسندگی روی آورد. او کتاب باشگاه پنج صبحی‌ها را در مدت بیش از چهار سال و در ایتالیا، آفریقای جنوبی، کانادا، سوئیس، روسیه، برزیل و جزیره موریتیوس نوشت. سرانجام این کتاب در سال 2018 به چاپ رسید. شارما درباره‌ی این کتاب می‌گوید: «گاهی نوشته‌های این کتاب خیلی راحت به ذهنم می‎آمدند و گاهی برای ادامه دادن با سختی هایی روبرو می‎شدم. گاهی اوقات می‌خواستم پرچم سفید را بالا ببرم و تسلیم شوم و گاهی این مسئولیت‌پذیری، من را به ادامه دادن تشویق می‎کرد.».

از دیگر آثار او می‌توان به «راهبی که فراری‌اش را فروخت»، «وقتی بمیری چه کسی برایت گریه می‌کند» و «زندگی خارق‌العاده» اشاره کرد.

خرید کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها

اگر اولین باری است که از بوک لند خرید می‌کنید می‌توانید کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها را با 25 درصد تخفیف تهیه کنید. برای آشنایی با شیوه‌ خرید آنلاین کتاب می‌توانید راهنمای خرید را مطالعه کنید.

برای مشاهده محصولات مرتبط دیگر در حوزه کتاب های روانشناسی و انگیزشی می‌توانید از دسته ‌بندی خرید کتاب انگیزشی نیز بازدید فرمایید.

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «باشگاه پنج صبحی ها»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.