جستجوی شما نتیجه‌ای نداشت.

کارخانه ی محتوا

قیمت:
178,000 تومان
مشخصات کتاب کارخانه ی محتوا
کشور مبدا
تعداد صفحات
385 صفحه
شابک
9786226650397
سال خلق اثر
2015
سال انتشار
2015
قطع
رقعی
جلد
نرم
نوبت چاپ
5
این کتاب در یک نگاه

کتاب «کارخانه‌ محتوا» نوشته‌ی جو پولیتزی، یکی از مشهورترین آثار در مورد کسب‌وکار است. این کتاب بارها در کشورهای مختلف به چاپ رسید و مورد استقبال خوانندگان قرار گرفت. «کارخانه‌ محتوا» شامل تجربه‌‌ی پولتیزی در مورد شرکت خودش است که ۳ سال متوالی جزو سریع‌ترین رشدکننده‌ها بین شرکت‌های خصوصی قرار گرفت. این کتاب در ایران با ترجمه‌ی شایان تقی‌نژاد در انتشارات آموخته به چاپ رسید. 


بیشتر بخوانید
خلاصه کتاب کارخانه ی محتوا

«کارخانه‌ محتوا» نگاهی نو به مقوله‌ی‌ کسب‌وکار و بازاریابی است. پولیتزی پا روی الگوی قدیم ساخت محصول و بازاریابی می‌گذارد، او می‌گوید ما قبل از تولید محصولمان باید بتوانیم مخاطب را جذب کنیم. او در ادامه فرمول‌ها و قلق‌هایی برای تولید محتوا و جذب مخاطب به خواننده ارائه می‌دهد؛ راهکارهایی که در عین ساده‌بودن موثر و راهگشا هستند. این کتاب می‌تواند برای تمام کسانی که به دنبال راه‌اندازیِ کسب‌وکار هستند، برای تمام مدیرها و تولیدکنندگان محتوا، راهی نو و راهنمایی کامل باشد. 
بازارها هم در پی دنیای پر سرعت امروز، به‌سرعت در تغییرند؛ تا وقتی یک فرمول تازه رو نکنید، تا وقتی با زمان خودتان پیش نروید، تا وقتی نبض مخاطب دستتان نیاید، نمی‌توانید اتفاق عجیبی رقم بزنید! این کتاب به شما کمک می‌کند اول مخاطب پیدا کنید و بعد شروع به فروش محصولتان کنید. 

نظر خوانندگان درباره کتاب کارخانه‌ محتوا چیست؟

«کارخانه‌ محتوا» به‌شدت مورد استقبال خوانندگان در سرتاسر دنیا قرار گرفت؛ بسیاری ادعا کردند به کمک آموزه‌های این کتاب توانستند وضعیت کسب‌وکارشان را متحول کنند. خواننده‌ای در این مورد نوشته است: «من بسیار مدیون این کتاب و محتوای آن هستم؛ این کتاب به من کمک کرد نمایندگی کوچک یک نفره‌ام را به آژانس بازاریابی جهانی تبدیل کنم. این کتاب شگفت‌انگیز است و به شما کمک می‌کند به سود بیشتر و موفقیت‌های عظیم‌تر برسید.» خواننده‌ی دیگری در مورد بدیع‌تر بودن و جامع‌تر بودن این اثر نسبت به آثار مشابه نوشته است: «کارخانه‌ی محتوا در واقع نقشه‌ای برای ایجاد یک کسب‌وکار و تولید محتوا است؛ این کتاب کامل‌ترین و بهترین اثری است که در این‌ باره خوانده‌ام. این کتاب به شما کمک می‌کند محتوایی تولید کنید که برای مخاطبتان ضروری به نظر برسد و یک فرمول متمایز برای موفقیت بسازید. روشی ساده و در دسترس که زندگیتان را دگرگون می‌کند.» 

در ضمن خوانندگان به همه‌شمولی و نداشتن محدودیت هم اشاره کرده‌اند و یکی از آ‌ن‌ها نوشته است: «فرقی ندارد مبتدی باشید یا حرفه‌ای، در هر صورت می‌توانید با کمک این کتاب کسب‌وکارتان را دگرگون کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند قبل از این‌که شروع به فروش کنید، مخاطب پیدا کنید.»

جملاتی از کتاب که شاید انگیزه خواندن  باشند 

پولیتزی در این اثر سعی می‌کند برای مخاطب تصویر صحیح و جامعی از محتوا بسازد: «اگر قرار است کارخانه‌ی محتوا برایتان جواب بدهد، باید محتوای متفاوتی داشته باشید. محتوای شما باید یک خلا محتوایی موجود را پر کند، شکافی که توسط شاخص دیگری پر نشده است. آن‌طور که پیتر تیل پیشنهاد می‌کند، باید مشکلی را پیدا کنیم که هیچ‌کس دیگری در حال حل کردن آن نیست و با محتوایمان از آن حیطه حداکثر بهره را ببریم. به چنین کاری «جهت‌گیری محتوا» می‌گویند.»

او در ادامه وارد حیطه‌های تخصصی‌تر می‌شود و سعی می‌کند مخاطب را به دل نظریاتش ببرد: «کلمه‌ی جهت‌گیری دو تعریف اصلی دارد. چیزی که باعث کج‌شدن، شیب‌دار یا مورب شدن است. اگر به یک شیشه یا میز جهت بدهیم، می‌توانیم از زاویه‌ی متفاوتی به آن نگاه کنیم. نئو در فیلم «ماتریکس» سر خود را به جهت مشخصی کج کرد و قاشق را به گونه‌ی متفاوتی دید و به همین دلیل دانش جدیدی کسب کرد.»

بعد از بسط مفاهیم اولیه او مفاهیم جدیدی را برای خواننده می‌شکافد: «دومین تعریف جهت‌گیری، هدف‌گیری یا فروکردن است، همان‌طور که در مسابقه نیزه‌بازی با اسب، نیزه را برای فروکردن در هدف جهت می‌دهند. اگر این معنی را در نظر داشته باشیم، نگاهمان به جایگاه ویژه‌ محتوایی باعث ایجاد فرصت برای حمله ، رهبری و در نهایت مالکیت آن حوزه می‌شود.»

درباره نویسنده کتاب کارخانه محتوا

جو پولیتزی یکی از مشهورترین بازاریاب‌ها در سرتاسر دنیاست؛ او بنیان‌گذار مؤسسه‌ی جهانی بازاریابی محتوا CMI است و یکی از بزرگ‌ترین رویدادهای بازاریابی در دنیا را برگزار می‌کند. پولیتزی آثار بسیار مشهور و موفقی در زمینه‌ی بازاریابی و محتوا منتشر کرده است؛ او همیشه یکی از پرفروش‌ترین نویسنده‌ی آمازون بوده و بیشتر از ۲۰۰ سخنرانی در ۱۰ کشور دنیا را تجربه کرده است. 
بازاریابی محتوا برای بازاریابان، توزیع‌کنندگان و خبرنگاران از موضوعات اصلی سخنرانی‌های اوست. از پولیتزی آثاری مثل «خلق محتوا، خلق مشتری» و «بازاریابی محتوایی» در دسترس است. 

دیدگاه‌های کاربران درباره‌ی کتاب «کارخانه ی محتوا»
0 دیدگاه
0
(0 رای)
امتیاز شما به این کتاب:
دیدگاه خود را بنویسید:
ثبت دیدگاه
کتاب‌های پیشنهادی کتاب‌های پیشنهادی
عضویت در خبرنامه‌ی بوک‌لند
برای اطلاع از تخفیف‌ها، فروش‌های ویژه و پیشنهادها، در خبرنامه‌ی ما عضو شوید.