21 مرداد 1401
887 بازدید

معرفی بهترین و پرفروش ترین کتاب های انگیزشی

    در این مطلب می‌خوانید:

بهترین کتاب‌های دنیا در زمینۀ توسعه فردی و انگیزش و بهترین کتاب‌های روان‌شناسی آنهایی هستند که بتوانند معضلات روزمرۀ افراد را هدف قرار داده و با ارائۀ برنامه گام‌به‌گام آنها را در دستیابی به هدف یاری رسانند. از لیست بی‌شمار این کتاب‌ها، چند نمونه از پرفروش ترین کتاب های انگیزشی را برای معرفی به شما برگزیده‌ایم.

ذهن شما دوست‌تان نیست

کتاب ذهن شما دوست‌تان نیست به نویسندگی آدام آواردو که جزو پرفروش ترین کتاب های انگیزشی است به شما کمک می کند به افسردگی‌تان پایان دهید. البته خبری از معجزه نیست. به‌عقیدۀ نویسنده واگویه‌های درونی ما که دائماً توسط ذهنمان تکرار می‌شوند کم‌کم به عادت تبدیل شده و توسط ذهن‌مان به‌عنوان حقیقت پذیرفته می‌شوند.
 می‌توان منفی‌گرایی را نتیجۀ همین کارکرد ذهن دانست. برآیند این فرایند مخرب چیزی جز افسردگی نیست. دراین‌صورت ذهن شما واقعا دوست‌تان نیست؛ اگر باشد هم دوست قابل‌اعتمادی به حساب نمی‌آید. این کتاب طریقۀ رفتار درست با ذهن ناآرام را به شما می‌آموزد، به‌نحوی که از گزند او در امان بمانید.

چهار میثاق

معمولاً هنگامی که پای معرفی پرفروش ترین کتاب های انگیزشی و بهترین کتاب‌های انگیزشی در میان است، از کتاب هایی نام برده می‌شود که به شما می‌گویند باید چه کارهایی را انجام دهید؛ اما کتاب چهار میثاق در مذمت کارهایی نوشته شده که انجام دادن آنها شما را از رسیدن به تعالی باز می‌دارند. کتاب چهار میثاق یک شروع عالی برای آغاز راه خودشناسی است.
برای اینکه با محتوای کتاب چهار میثاق آشنا شوید بهتر است ابتدا نکات جالبی را دربارۀ نویسندۀ آن بدانید. دون میگوئل روئیز جراح و آموزگار مکزیکی است که وقوع یک حادثه باعث شد تا دست از جراحی بکشد و به یادگیری آموزه‌های سنتی و معنوی خاندان خود به نام (تولتک‌ها) بپردازد. تولتک‌ها سرخ‌پوستان بومی ساکن جنوب مکزیک بودند که سال‌ها پیش می‌زیسته و از حکمت و دانش معنوی بهره‌مند بوده‌اند. دون میگوئیل روئیز که یکی از از نوادگان این خاندان محسوب می‌شد، آموزه‌های معنوی این قوم اندیشمند را به‌عنوان استعاره‌ای از قوانین جاری در دنیای امروز گردآوری کرده و در کتاب چهار میثاق گنجانده است.
نویسنده می‌کوشد با بهره‌گیری از حکمت باستانی تولتک‌ها، قوانین و هنجارهای زندگی که به ما تحمیل شده‌اند را زیر سوال ببرد. قوانینی که از دنیای بیرون وارد ذهن ناخودآگاه ما شده‌ و به‌عنوان اصول حقیقی پذیرفته شده‌‌اند. درواقع کتاب چهار میثاق خلاصه‌ای از تمام قوانینی است که وجود و سرشت ما را تشکیل داده اما قرار نیست این تأثیرپذیری تا ابد ادامه پیدا کند. با آگاهی از تاثیری که جامعه، فرهنگ و خانواده بر ما گذاشته‌اند، می‌توان به یک منِ برتر دست یافت. 
 کتاب‌های زیادی در زمینه تعالیم معنوی توسط روئیز به نگارش درآمده‌اند. اسم بهترین کتاب‌های انگیزشی وی که به مضامینی مانند خردورزی و حقانیت پرداخته‌اند، چهار میثاق و استادی در عشق است. شایان ذکر است او اثر دیگری در ادامۀ کتاب چهار میثاق نوشته که میثاق پنجم نام دارد.

خودت را انتخاب کن

جیمز آلتوچر – نویسندۀ کتاب خودت را انتخاب کن معتقد است روش‌های قدیمیِ موفقیت، پس از بحران اقتصادی جهان در سال ۲۰۰۸ دیگر کاربردی نیستند و برای داشتن درآمد عالی باید دنبال روش‌های جایگزین گشت. او یکی از کارآمدترین روش‌ها را بیرون آمدن از زندگی کارمندی و راه‌اندازی کسب‌وکار شخصی می‌داند.
همان‌گونه که اسم کتاب به آن اشاره دارد، این عمل دقیقا مصداق انتخاب کردن به جای انتظار برای انتخاب شدن است؛ یعنی استخدام کردن خودت برای خودت. به گفتۀ آلتوچر  همگام نشدن با تغییرات جهان یکی از دلایل عدم موفقیت است. باید با توجه به بازار کار و تقاضای موجود در جامعه، کسب‌و‌کاری راه اندازی کرد. مانند کسانی که با راه‌اندازی سایت یا از طریق اینستاگرام درآمد هنگفتی دارند.
کتاب خودت را انتخاب کن درس‌های ارزنده‌ای را برای تغییر سبک کاری به شما آموزش می‌دهد و کمک‌تان می‌کند ایده‌های خلاقانۀ خود را جهت کسب درآمد بهتر به کار بگیرید.

قدرت بی‌پولی

اولین چیزی که توجه خواننده را به خود جلب می‌کند عنوان کتاب است: قدرت بی پولی! بی‌پولی و تنگ‌دستی چگونه قادر است به انسان کمک کند و چگونه حتی در ستایش قدرت آن کتابی نوشته شده است؟ مخاطب نویسندۀ کتاب (ریموند گارفیلد جان)، کسانی هستند که نداشتن پول معضل اصلی زندگی و مسبب مشکلات فراوان آنان است. اما او بی‌پولی را مانند یک سکوی پرتاب می‌داند که با ایجاد انگیزه برای افراد، نه‌تنها به شرایط مالی بد پایان می‌دهد، بلکه باعث نزدیک‌تر شدن به هدف می‌شود. 

بیشتر بخوانید: کتاب‌هایی با محوریت داستان واقعی

به‌عقیدۀ نویسنده احتمال کمی وجود دارد که خیال راحت، شما را به جلو سوق دهد اما نداشتن پول باعث ایجاد وضعیت قرمزی می‌شود که چاره‌ای جز داشتن خلاقیت و تلاش باقی نمی‌گذارد. درحقیقت همان مسئله‌ای که بدترین پیشامد زندگی تبدیل شده، مزیت رقابتی شما برای تلاش مصمم و به کارگیری تمام توان‌تان به شمار می‌رود. دیموند جان می‌گوید کسب‌وکارهایی که با بودجه‌های هنگفت، کمک‌های دولتی آنچنانی و تزریق کل سرمایۀ سرمایه‌گذاران راه‌اندازی می‌شوند، تاریخ انقضای کوتاهی دارند و به محض تمام شدن سرمایه با شکست روبه‌رو می‌شوند، اما کسب‌وکاری که با محرومیت بنا می‌شود، از چنان شور و خلاقیتی برخوردار است که بعید به‌نظر می‌رسد به این آسانی‌ها عقب‌نشینی کند.

مانع مسیر است

برای اکثر افراد پیش آمده در نقطه‌ای از زمان و مکان متوقف شوند و با خود زمزمه کنند: «بیش از این کاری از دستم بر نمی‌آید، من همۀ تلاشم را کردم». رایان هالیدی نویسندۀ کتاب «مانع مسیر است»، به این کار می‌گوید: تسلیم. او اعتقاد دارد مانعی در دنیا وجود ندارد که قادر به گذر از آن نباشیم یا حداقل نباید به سرعت دست از تلاش بکشیم.
 مثال آتش سوزی در آزمایشگاه توماس ادیسون با وجود نمونه‌های اولیه و ابداعات وی در آنجا، یکی از تکان‌دهنده‌ترین اتفاقاتی است که اگر موجب ناامیدی ادیسون می‌شد، اکنون با دنیای دیگری روبه‌رو بودیم. شرایط اقتصادی، پیشامدهای ناگوار، بدشانسی یا حتی ذهنیت خودمان، همگی موانعی هستند که می‌توانند ما را از ادامۀ مسیر باز دارند. این موانع می‌توانند به نقطه ضعف ما تبدیل شده یا با مواجهۀ صحیح به فرصت بدل شوند. در این کتاب با راه‌حل‌هایی آشنا می‌شویم که به ما کمک می‌کنند در مواجهه با موانع رفتار درست را اتخاذ کنیم و آنها را به چشم بن‌بستی در مسیر نبینیم.

جادوی فکر بزرگ

کتاب جادوی فکر بزرگ یکی از کتاب‌های معروف دنیا است که به قلم دیوید جی. شوارتز نگاشته شده است. تاکنون ۶ میلیون نسخه از این کتاب انگیزشی و توسعه فردیِ موفق در سراسر جهان به فروش رفته است. با اینکه چند دهه از نگارش این کتاب می‌گذرد، نکته‌های آن هنوز به‌عنوان پایه‌های اصلی موفقیت و توانمندی به شمار می‌روند.
کتاب جادوی فکر بزرگ موفقیت افراد را بیش از آنکه وابسته به هوش آنها بداند، به طرز تفکر و باورهای آنها مربوط می‌کند. این کتاب یک راهکار عملی است و برای کسانی کاربرد دارد که می‌خواهند یک راهنمای اصولی و منظم و ابزار هدفمند داشته باشند. در این کتاب می‌خوانیم چگونه پایبندی به افکار قدیمی مانع دست‌یابی به هدف می‌شود. استعارۀ جالبی که در این باره در کتاب آمده، از این قرار است: «هیچ چیزی در یخ  رشد نمی‌‌کند. اگر اجازه دهیم افکار قدیمی و متحجر ذهنمان را منجمد کند، ایده‌های جدید نمی‌توانند جوانه بزنند.»

آنقدر شکست بخور تا شکست‌ناپذیر شوی

بابی جونز پیشگفتار کتاب را با این جمله شروع می‌کند: «راهنمای انگیزشی برای اینکه کمتر در زندگی گند بزنید»! او با روایت داستانی از دیدار با پدر بیولوژیکی‌اش پس از ۳۰ سال آغاز می‌کند و با نتیجه‌گیری از آن به سراغ ادامۀ کتاب می‌رود. به‌عقیدۀ بونز «گاهی ما روایت‌های کاملاً اشتباهی را به داستان‌ها اختصاص می‌دهیم، چون آنها درک زندگی را برای ما آسان‌تر می‌کنند.»

بیشتر بخوانید: ۷ کتاب فلسفی که باید خواند

وقتی شکست می‌خوریم هم اتفاق مشابهی روی می‌دهد. روایت‌های ما از داستان شکست‌‌هایمان و قضاوت‌های نابه‌جای دیگران از ظاهر زندگی‌مان، به شکل دل‌شکستگی منجر می‌شود. اما بونز در کتاب آنقدر شکست بخور تا شکست‌ناپذیر شوی می‌خواهد اطلاعاتی در اختیار ما بگذارد تا دل‌شکستگی و شکست را به الهام تبدیل کنیم. این اثر همچنین یکی از کتاب‌های انگیزشی برای نوجوانان و جوانانی است که در ابتدای مسیرِ آزمون‌وخطاهای مختلف زندگی به سر می‌برند. علاوه‌بر آموزنده بودن، روایت‌های جالب و زبان سادۀ کتاب، خواندن آن را برای همۀ سنین بسیار جذاب و آسان نموده است.

برای خرید کتاب انگیزشی و همچنین خرید کتاب روانشناسی و عناوین دیگر می‌توانید به سایت خرید آنلاین کتاب بوک لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب