3 تیر 1401
34925 بازدید

6 رمان دخترانه برای نوجوانان که باید بخوانند!

    در این مطلب می‌خوانید:

نوجوانی دوران عجیبی است. نه دیگر کودک محسوب می‌شویم و نه هنوز بزرگسالیم، اما خصوصیات هر دو دوره در ما نمایان است. در این دوران هیجانات کودکی‌مان را با خود به دنیای واقعی بزرگسالان می‌بریم و قوه تخیل‌مان باعث می‌شود به جهان‌های جدیدی پا بگذاریم. نمونه‌های فوق‌العاده‌ای از کتاب برای نوجوانان وجود دارد که نویسندگان آنها هیجان و تخیل را با هم ادغام کرده و ما را به قلب واقعیت‌های زندگی می برند تا بیشتر برای این دوره حساس آماده شویم. در ضمن شما می توانید به صورت غیر حضوری و به آسانی از خانه اقدام به خرید آنلاین کتاب از سایت بوک لند نمایید. در ادامه با معرفی 6 رمان زیبا برای دخترهای نوجوان همراه باشید:

آنی شرلی

رمان آنی شرلی قصه دختر ۱۲ساله یتیمی است که به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. این رمان دخترانه زیبا از بهترین کتاب‌ها برای نوجوانان است که با گذشت سال‌ها هنوز در خاطره نسل‌های گذشته باقی مانده است و نسل جدید نیز می‌توانند با داستان زندگی آنی شرلی که سراسر عشق و دوستی است، ارتباط خوبی برقرار کنند.

لوسی مود مونتگُمری نویسنده کتاب آنی شرلی، یک روز با خبر جالبی در روزنامه مواجه شد که در آن دختر یتیمی برای فرزندخواندگی به خانه زوجی فرستاده شده بود اما آنها او را نمی‌خواستند چون درواقع خواستار فرزند پسری بودند که کمک‌حال آنها باشد. با خواندن این خبر ایده نوشتن داستان آنی شرلی در ذهن او پدید آمد. مونتگمری مشخصات ظاهری آنی را براساس تصویر اِوِلین نِسبیت (هنرپیشه و مدل آمریکایی) ترسیم کرد و با بهره‌گیری از قوه‌تخیل قوی خود، این مجموعه را در 8 مجلد به نام‌های: «آنی شرلی در گرین گیبلز»، «آنی شرلی در اونلی»، «آنی شرلی در جزیره»، «آنی شرلی در ویندی پاپلرز»، «آنی شرلی در خانه‌ی رویاها»، «آنی شرلی در اینگل ساید»، «دره‌ی رنگین کمان» و «ریلا در اینگل ساید» نوشت.

بابا لنگ‌دراز

جودی ابوت دختر پرهیجان و موقرمز قصه به همراه ۹۷ دختر دیگر در پرورشگاه زندگی می‌کند. چهارشنبه‌ها برای آنها روز مهمی است زیرا در این روز افراد نیکوکار به پرورشگاه می‌آیند تا بچه‌ها را به سرپرستی قبول کنند. زندگی جودی از چهارشنبه‌ای که یک حامی بسیار پولدار مخارج تحصیلی‌اش را به‌عهده گرفت رنگ‌وبویی تازه پیدا کرد؛ اما شرط این میلیونر اسرارآمیز که نمی‌خواست نام خود را فاش کند این بود که  جودی شرح‌حال خود و پیشرفت تحصیلی‌اش را هر ماه برای او در نامه بنویسد و توقع نداشته باشد پاسخی دریافت کند.

بیشتر بخوانید: ۶ رمان انگلیسی که هر کسی باید بخواند

 جودی دختر شیرین و بامزه‌ای است که از کنار رویدادهای اطرافش به سادگی عبور نمی‌کند و دائم در حال تحلیل آنهاست. همین ویژگی این دختر باهوش، او را به قهرمان زندگی خودش و البته بابای لنگ درازش تبدیل می‌کند. درواقع داستان بابا لنگ‌دراز به نویسندگی جین وبستر، شرح همان نامه‌های پرطمطراق جودی برای سرپرستش است که چالش‌های تلخ  و شیرین و آموزنده زندگی جودی را بیان می‌کنند.

کتاب‌دزد

کتاب‌دزد روایت قسمتی از داستان زندگی دختری به نام لیزل است که در بحبوحه جنگ جهانی دوم و آلمان نازی اتفاق می‌افتد. لیزل در یکی از بحرانی‌ترین لحظه‌های زندگی خود و در مراسم دفن یکی از عزیزانش، کتابی را از یک گورکن می‌دزد. البته این آخرین کتاب‌دزدی او نیست؛ با سرقت کتاب از خانه‌‌ای اشرافی و مطالعه‌ی پنهانی آنها، گویی دریچه جدیدی از دنیا به روی او گشوده می‌شود. درواقع خواندن کتاب باعث می‌شود او راحت‌تر با شرایط وخیم خانوادگی و اجتماعی کنار بیاید.

مارکوس زوساک نویسنده استرالیایی، با نوشتن این کتاب داستان کوتاه نوجوانان را با مفاهیم مرگ، شادی، آزادی، غم و دوستی روبه‌رو می‌کند. این اثر غم‌انگیز و تاثیرگذار نزدیک به 4 سال در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت.

زنان کوچک

این رمان دخترانه برای نوجوانان بسیار آموزنده است چراکه روایت‌گر سختی‌ها و محدودیت‌هایی است که از سال‌ها پیش تاکنون بر سر راه دختران نوجوان و جوان قرار دارد. رمان زنان کوچک داستان زندگی چهار خواهر که هرکدام ب‌ نوعی برای تحقق رویاهای خود تلاش می‌کنند را روایت می‌کند. بزرگترین دختر خانواده که به بچه‌ها درس می‌دهد و به تجملات علاقه‌مند است مارگارت نام دارد. جوزفینِ 15ساله شخصیت محوری داستان، نمایشنامه می‌نویسد و به خواندن و نوشتن بیش از هرچیز علاقه دارد. الیزابت بیشتر از دیگر خواهرها در خانه کمک می‌کند و به پیانو علاقه دارد. چهارمین خواهر که از همه زیباتر و البته کمی مغرور است، نقاشی می‌کشد.

 لوئیزا می الکات این رمان را با الهام از زندگی شخصی خودش نوشته است. الکات در این رمان زنان را برای رسیدن به حقوق خود تشویق می‌کند و از برابری زنان و مردان سخن می‌گوید. او معتقد است دختران نباید خودشان را دست‌کم بگیرند و مسئولیت‌های شخصی‌شان را مانعی دربرابر مسئولیت‌های اجتماعی‌شان بدانند. مردان و زنان باید کنار هم کار کنند و برچسب‌های جنسیتی را از روی مشاغل بردارند. الکات با نوشتن این کتاب مثل یک فعال مدنی در زمان خود عمل کرده و داستانش راه‌گشای فعالیت‌های جدید برای زنان شد.  او در شخصیت‌پردازی این زنان کوچک چنان قوی عمل کرده که با گذشت سالها این رمان هنوز طرفداران بیشماری در سرتاسر جهان دارد.

دختری که ماه را نوشید

 این داستان جادویی شما را به قلب جنگلی می‌برد که مردم شهر هر سال نوزادان خود را به عنوان قربانی در آن رها می‌کنند. جادوگری به نام زان با خوراندن نور ستاره به نوزادان از مرگ‌شان جلوگیری می‌کند، اما دست‌برقضا یکی از این نوزادان صاحب قدرت جادویی و خارق‌العاده‌ای می‌شود که مهار کردن او را مشکل می‌سازد. او دختری بود به نام لیانا که به جای ستاره ماه را نوشید! این داستان عجیب تا آخرین دقایق همچنان خواننده را غافل‌‌گیر می‌کند .کلی بارن هیل در این رمان دخترانه جدید مفاهیم بسیار عمیق شخصیتی و اجتماعی را در دل یک قصه تخیلی گنجانده و همین موضوع کتاب دختری که ماه را نوشید را به یکی از موفق‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های فانتزی تبدیل کرده است. دیانا واگمن (نویسنده نیویورک تایمز) درباره این رمان نوشت: «خواننده جوانی که اکنون آن را فقط برای سرگرمی می‌بلعد، درس‌های آن را در سال‌های آینده به یاد می‌آورد.»

دزیره

آن ماری سلینکو فعال سیاسی، خبرنگار و نویسندۀ رمان دزیره، وقتی ضمن تحقیقات خود داستان عشق دزیره و ناپلئون بناپارت را از زبان یکی از اقوام او شنید تصمیم گرفت این داستان را بنویسد. داستان کتاب دزیره از دفتر خاطرات دزیره کلاری نقل می‌شود. دختر ریزنقش چهارده‌ساله‌ای که از خانواده‌ای پولدار است، خواهرش قبلا با برادر ناپلئون ازدواج کرده و اکنون خودش قرار است با ناپلئون بناپارت نامزد کند. اما جاه‌طلبی‌های ناپلئون هم در مسیر سیاسی و هم در زندگی شخصی‌اش نمایان می‌شود و سرنوشت دزیره را نیز به کلی تغییر می‌دهد.

بیشتر بخوانید: معرفی ۷ رمان عاشقانه برای نوجوانان

 در این رمان دخترانه عاشقانه که مبتنی‌بر واقعیت نوشته شده است، وقایع تاریخی با رخدادهای عاشقانه پیوند می‌خورند. نویسندۀ این داستان می‌توانست به روایت داستانی عاشقانه بسنده کند اما موشکافی وی در بازگو کردن وقایع تاریخی در کنار استعداد ادبی و قدرت تخیل بی‌نظیرش این کتاب را به یکی از برترین رمان‌های تاریخ تبدیل کرده است.

اکثر ما کتاب‌هایی که در نوجوانی مطالعه کرده‌ایم را به‌وضوح به خاطر می‌آوریم. دلیل آن اشتیاق و هیجان فراوان این سنین و تاثیر عمیقی است که در این دوران از محیط اطراف می‌گیریم. این کتاب‌ها تاثیر به‌سزایی بر درک تجربه‌های دوران بزرگسالی و نحوه تحلیل وقایع خواهند گذاشت. خواندن داستان‌های آموزندۀ این رمان‌های کوتاه و بلند نوجوانانه و همذات‌پنداری با شخصیت‌های داستان باعث می‌شود نوجوان قبل از رویارویی با مسائل واقعی در زندگی، مهارت‌های لازم جهت مقابله با آنها را به دست بیاورد. خواندن کتاب‌های مختلف مثل این است که زندگی‌های فراوانی را زندگی کرده باشیم.

برای خرید رمان های پرفروش و روز دنیا می توانید به سایت بوک‌لند مراجعه نمایید.

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
باسلام عرض احترام و ادب من کتاب دختری که ماه را نوشید را ندارم ولی بک بار از دوستم کتاب را برای چند روز از او قرض گرفتم و کتاب را خوندم واقعا عالی بود و از کتاب خوشم امد و ان را با 25قیمت خریدم ❤
1403/1/21
دوستان گلم من می خواهم به شما نیسه کنم که این کتاب را بخرید با تشکر 💕
اسما
1403/1/20
من از رمان دختری که ماه را نوشید خیییییییییییییلی خوشم اومد
T
1403/1/8
من هنوز نخوندم ولی از مقدمه دختری که ماه را نوشید خوشم اومد بقیه کتاب ها در تلوزیون پخش شده است 🍓
ملیسا
1402/12/12
من از رمان بابا لنگ دراز خیلی راضیم واقعا ♥️♥️♥️💯
ملیسا
1402/12/12
من از رمان بابا لنگ دراز خیلی راضیم واقعا
Arisa💗🤍🖤🤎💜💙
1402/12/2
من کتاب دختری که ماه را نوشید دارم عالی بود
Aysan
1402/11/27
به نظر من جای کتاب بعضی کتاب ها خیلی خالی بود
❤️
1402/10/23
من کتاب دختری که ماه را نوشید رو دارم واقعا خیلی قشنگه من تاحالا دوبار خوندم
دنیا
1402/9/17
من از رمان دختری که ماه را نوشید خیلی راضیم و واقعا جذاب است
دنیا
1402/9/17
من از رمان دختری که ماه را نوشید خیلی راضیم و واقعا جذاب است
هلیا
1402/5/20
من از رمان دختری که ماه را نوشید خیلی راضیم به نظرم شما هم بخونید
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب