9 بهمن 1401
605 بازدید

آیا از پرفروش‌ ترین کتاب‌های نیویورک تایمز امسال خبر دارید؟

    در این مطلب می‌خوانید:

یا از پرفروش‌ ترین‌ کتاب‌های نیویورک تایمز امسال خبر دارید؟

نویسنده­‌های کمی این شانس را دارند که ترندِ نیویورک تایمز شوند و در ابعاد جهانی مورد توجه همه قرار بگیرند. ادبیات داستانی پرفروش نیویورک تایمز همیشه فهرستی برای علاقه­‌مندان به رمان بوده است. فهرستی که گاهی برای مدت­‌ها در تصرف چند نویسنده‌­ی خوش اقبال قرار می‌­گیرد و آثار متعددشان بارها وارد این فهرست می­‌شوند؛ مثل کالین هوورِ امروز. اما این لیست همیشه یکسان نیست و دائماً تغییر می­‌کند. در این مطلب از بلاگ سایت خرید آنلاین کتاب بوکلند سعی می­‌کنیم نگاهی داشته باشیم به آخرین تحولات این لیستِ خواندنی...

ویسکانتی که عاشق من بود

جولیا کوئین این کتاب را که دومین جلد از مجموعه‌ی معروف بریجرتون‌ها است را در سال ۲۰۰۰ نوشت. این کتاب یک عاشقانه­‌ی تاریخی و از زمره­‌ی داستا­ن­‌های با مضمون عشق و رقابت و حسرت است. در این کتاب شخصیت اصلی، آنتونی بریجرتون، شهرآشوبی است که همگان را مشغول خود کرده است. افکار، تصمیمات و اراده­‌ی او برای ازدواج یا غیر آن ذهن همه را مشغول کرده است. در واقع در زمینه­‌ی قرن هجدهمی این داستان، حکایات جالبی گنجانده شده است.

جایی که خرچنگ­‌ها آواز می­‌خوانند


جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند یک رمان نوشته دیلیا اونز است که در سال ۲۰۱۸ در ایالات متحده منتشر شد. داستان، دو بخش زمانی را پی می‌گیرد که اندک‌اندک درهم گره می‌خورند. بخش زمانی اول به شرح زندگی و ماجراجویی‌های دختر جوانی به نام کیا می‌پردازد که از سال ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۹ در مرداب کارولینای شمالی به‌تنهایی زندگی می‌کند. دومین بخش زمانی به ماجرای قتل چیس اندروز می‌پردازد که در شهر ساحلی بارکلی کو فرد معروفی است.
دیلیا اونز در کتاب جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، با نثری روان و جذاب، سرگذشت دختری را روایت می‌کند که همراه با پدرش، در حاشیه یک مرداب در طبیعت بکر کارولینا زندگی می‌کند. زندگی کیا کلارک در گذر است. همه او را به اسم دختر مرداب می‌شناسند و او هم ارتباطات خاص خودش را دارد. با طبیعت محشور است و می‌تواند به راحتی با گیاهان و حیوانات ارتباط برقرار کند. روزی می‌رسد که دو تن از مردان شهر، شیفته زیبایی اصیل و شکوهمند او می‌شوند. و از اینجا داستانی پر کشش از عشق و احساسات درونی در رمان آغاز می­‌شود.
این رمان هم با ترجمه­‌ی آرتمیس مسعودی در نشر آموت در دسترس خوانندگان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: زندگینامه و معرفی آثار تولستوی، نویسنده بزرگ تاریخ روس

دریای آرامش

اگر در شرایط شبیه‌سازی زندگی می‌کردیم، چطور ممکن بود بفهمیم شبیه‌سازی است؟! در رمان دریای آرامش، چهار نفر در چهار زمان و چهار مکان مختلف، ناهنجاری مشابهی را تجربه می‌کنند و سرنوشت آن‌ها در یک‌لحظه با هم تلاقی پیدا می‌کند! هر چهار نفر می‌توانند صدای موسیقی، صدای جنگل و صداهای پس‌زمینه‌ی ترمینال و کیفیت‌های مختلف منطقه‌ی زمانی خودشان را احساس کنند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ دلیل این ناهنجاری چیست؟ صرفاً یک اختلال است؟ یا این دنیای به‌ظاهر واقعی که در آن زندگی می‌کنند در اصل یک شبیه‌سازی است که بخشی از آن مخدوش شده؟
این رمان علمی-تخیلی درباره­‌ی سفر انسان به ماه و چالش­‌هایی پیچیده است که ذهن را درگیر خود می­‌کند. امیلی مندل نویسنده‌ی کانادایی، متولد دِنمان ایسلند در غرب بریتیش کلمبیا است. از مدرسه‌ی رقص فارغ‌التحصیل شد و اولین رمانش را سال ۲۰۰۹ منتشر کرد. این رمان با ترجمه‌­ی ابوالفضل نصری از طرف انتشارات کتابسرای نیک منتشر شده است.

بدو، رز، بدو

این کتاب یک رمانِ اتوبیوگرافیک از نوازنده­ای نام‌آشنا در عرصه‌­ی موسیقی کانتری است. حرف اصلی این کتاب رها کردن گذشته، گیر نکردن در آن و تلاش برای آینده­ای بهتر است. دالی پارتن نویسند­ه­‌ی کتاب، آلبوم موسیقی­ای نیر به همین نام و همراه کتاب منتشر کرد که تداعی کننده­ی یکدیگرند. این کتاب از جمله­‌ رمان­‌های انگیزشی محسوب می­‌شود که طرفداران این حوزه را مجذوب خود خواهد کرد.

هفت همسر اِولین هوگو

این رمان داستان ستاره خیالی هالیوود قدیم، خانم ایولین هوگو را روایت می‌کند که در سن 79 سالگی آخرین مصاحبه خود را با یک روزنامه‌نگار ناشناس، مونیک گرانت، انجام می‌دهد. این رمان تاریخی و تخیلی تلفیقی از وفاداری، خیانت، جدایی، فداکاری و تراژدی است.
ایولین داستان زندگی خود را روایت می‌کند که شامل زندگی حرفه‌ایش می‌شود و البته هفت ازدواجی که داشته است؛ به شهرت رسیدن او از آشپزخانه جهنمی تا هالیوود... گرچه اولین یک شخصیت خیالی است، اما داستان آن‌قدر درست طراحی شده است که برای خواننده، واقعی می‌نماید. این رمان به هزارتوهای زندگی در شغل بازیگری در هالییوود و زندگی ذهنیِ بازیگران آن نمود می­‌بخشد.

من و دوک

تولد سایمون آرتور هنری فیتزرانولف باست، اِرل کلیودن همراه با جشن بزرگی بود. زنگ‌های کلیسا برای ساعت‌ها نواخته شدند، شامپاین در قلعه بزرگی که خانه تازه متولد بود، جاری بود و همه‌ی اعضای روستای کلیودن کار را رها کرده بودند تا در جشن این روز که به دستور پدر اِرل جوان تعطیل بود، سهیم باشند. سایمون آرتور هنری فیتزرانولف باست، قرار نبود که تمام عمرش را به‌عنوان اِرل کلیودن بگذراند.
این داستان از جولیا کوین که در چند جلد منتشر شده است، ما را وارد دنیای اشراف می­‌کند؛ و فردی در این میان خسته از تمام عناوین اشرافی سعی می‌کند با سر هم کردن نقشه‌­هایی به اهداف خود در زندگی شخصی برسد. او می­‌خواهد از یک ازدواج فرار کند... .

ما تمامش می­‌کنیم


کالین هوور، نویسنده‌ی جوان آمریکایی است که این بخت را داشته تا برای مدت مدیدی در صدر فهرست پرفروش‌های نیویورک تایمز باشد. رمانِ ما تمامش می‌کنیم، با ترجمه‌ی آرتمیس مسعودی در نشر آموت منتشر شده است. این عاشقانه‌ی پیچیده و بغرنج از سرنوشت دختری حرف می‌زند که در ختم پدرش ماجرایی برای او آغاز می‌شود که او را به سمت انتخاب‌های دشواری هدایت می‌کند.
لیلی، شخصیت داستان، نشان می‌دهد گاهی کسانی ما را آزار می‌دهند که بیش از همه ما را دوست دارند. این داستان حاصل تداخل روابط عاشقانه‌ی قبلی و فعلی است، روابطی که هرکدام در نوع خود هنوز ما را برمی‌انگیزند، روایتی متفاوت برای ما از عشق و احساس و دوراهی‌های سخت. این رمان انتخابی فوق‌­العاده برای دوست­داران رمان­‌های عاشقانه است. به تازگی ادامه­‌ی این رمان در قالب رمان ما شروعش می­‌کنیم هم با ترجمه­‌ی آرتمیس مسعودی راهی بازار نشر شده است.

عشق زشت

عشق زشت دیگر اثر پرفروش کلین هوور - که پیش‌تر به او پرداختیم - است که توسط انتشارات نیک فرجام و با ترجمه­‌ی فروزنده دولتیاری در دسترس مخاطبان فارسی‌زبان قرار دارد. این رمان هم مثل باقی آثار کالین هوور داستان عشق­‌های آتشین است. عشقی در نگاه اول میان تیت کالینز و خلبانی به نام مایلز آرچر وقتی هنوز از دوستی عادی با هم پیشتر نرفته­‌اند، ولی با حرف‌­های اولیه متوجه می­‌شوند درست نمونه­‌ی یکدیگرند. همه­‌ی این‌ها که به ظاهر بسیار خوب است، به‌وسیله‌ی زمان گذشته تهدید می­‌شود! نباید از گذشته چیزی دانست تا همه‌چیز به روال خوب خود باقی بماند... .

بیشتر بخوانید: بهترین کتاب های برنده جایزه نوبل که باید بخوانید

زنی به نام وریتی

زنی به نام وریتی، از جمله دیگر کارهای موفق کالین هوور از طرف نشر مرو و با ترجمه­‌ی بامداد بهنام یکی از پرطرفدارترین رمان­‌های حال حاضر است. این کتاب در همان چند هفته‌ی اول پس از انتشار در صدر فهرست پرفروش‌ ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت. کتاب زنی به نام وریتی یک عاشقانه‌ی پرشور و درعین‌حال یک داستان معمایی است که جنایاتی هم در دل خود دارد. کالین هوور در این داستان مفهوم عشق را در جایگاه‌های مختلف، عشق مادر به فرزند، عشق پدر به فرزند و عشق دو نفر به یکدیگر بیان کرده است و از میان پیچیدگی‌های احساسات انسانی مسیر داستانش را پیداکرده است. او درواقع دو داستان در دل یکدیگر نوشته است که تا پایان هم خواننده باید خودش تصمیم بگیرد چه چیز را باور کند و چه چیز را باور نکند. وریتی کرافورد نویسنده‌ی بسیار مشهوری است که بر اثر حادثه‌ی رانندگی در کماست. همسر او جرمی که شیفته و عاشق او هم هست تصمیم می‌گیرد نویسنده‌ای استخدام کند تا آخرین داستان وریتی را تمام کند. لوون اشلی دختر نویسنده‌ای است که زندگی بسیار آشفته‌ای دارد و در آستانه‌ی سقوط قرارگرفته است. ناشرش او را با جرمی کرافورد آشنا می‌کند و لوون موظف می‌شود داستان وریتی را به پایان برساند، لوون تصمیم می‌گیرد یکی دو روز در خانه‌ی کرافوردها اقامت کند تا به نوشته‌های وریتی دست پیدا کند و خط داستان او را بفهمد او پس از حضور در دفتر کار به‌هم‌ریخته‌ی وریتی در خانه‌ی با چیزی مواجه می‌شود که همه‌چیز را به هم می‌ریزد. اتوبیوگرافی ناتمامی از وریتی... این رمان تا پایانی ترین بخشش اتفاقاتی برای غافلگیری خواننده دارد.

چه اتفاقی برای بنت‌­ها افتاد

این رمان داستان یک زندگی خانوادگی بسیار معمولی است که یک حادثه­‌ی کوچک آن را به آشوب می­‌کشد. جیسون بنت پدر این خانواده است. داستانِ اجرای عدالت با تنها یک نفر و بدون هیچ همراهی. پدر خانواده، که به همراه اعضای خانوده­اش هدف سرقت از یک باند حرفه­‌ای قاچاق مواد مخدر قرار گرفته، با کمک پلیس و قوانین کشورش، سعی در حل مسئله دارد. اما همه‌ی این‌ها شرایط را به‌حدی پیچیده می­‌کند که زندگی این خانوده­‌ی معمولی در شرف فروپاشی قرار می­‌گیرد. تا اینکه جیسون بنت به‌تنهایی اقدام می­‌کند و سعی می‌کند شرایط را عوض کند... .

برای خرید آخرین رمان های روز دنیا می توانید به صفحه خرید رمان مراجعه نمایید. 

این مطلب را به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران
نظر خود را بنویسید:
پربازدیدترین مطالب